2152
Sök

Varför kan jag inte varva mer än 3500?

420 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
#1
Tjo tja hej tjejer och killar.

För någon vecka sen så lämnade jag in bilen på lackering p.g.a en avundsjuk f*tta som repade hela bilen rätt så grovt. När jag fick tillbaka bilen så märkte jag att både tank-displayen står på empty, även när tanken var full ( gick till statoil och provade att tanka men det bara sprutade ut etanol).

Och en annan sak är att jag inte kan varva mer än 3500 så jag får växla rätt så tidigt. Nu , dom på mitsubishi säger att det beror på ett elektronik fel och att de har beställt massa grejer från holland som dom ska byta på bilen och blabla.

Samvetet på syrran mörknade också och hon berättade att hon hade tankat Bensin istället för etanol i bilen. ( tankar alltid med etanol.

Nu är min fråga, är det verkligen ett elektronik fel att bilen (motorn) inte kan varva över 3500? Eller är det ett tändstift i någon av cylindrarna som lagt av? ( det var min gissning ).

Gå loss med era ideer

Tack på förhand.

// dany

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

1 353 Inlägg
27 augusti 2010
#2
först o främst, gick bilen innan du lämnade den på lack?
gick den dåligt direkt när du hämtade den?
har dom kört nåt med bilen?
har dom haft av batteripolen?

DU FÅR SJÄVLKLART BÖRJA PRATA MED DOM OM FELET UPPSTOD EFTER DU HÄMTAT BILEN...

sen..
du provade alltså att tanka, och trots att det finns ett stopp i själva tankhandtaget som gör det omöjligt att tanka för mycket, så sprutade alltså etanolen överallt? drack du lite av den först innan du tankade eller hur menar du?

du kan inte varva mer än 3500rpm, lyser nån motorelektroniklampa eller liknande på displayen som indikerar att det är nåt fel?
har någon kanske varit o pillat under huven eller liknande? har du kollat?

syrran hade råkat tanka bensin, då är frågan, vilket bränsle SKA denna bilen gå på? etanol eller bensin?

lycka till!


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
27 augusti 2010
#3
Crille88 skrev:
syrran hade råkat tanka bensin, då är frågan, vilket bränsle SKA denna bilen gå på? etanol eller bensin?

lycka till!

Etanol eller bensin beroende på vad som finns tillgänglig. Gäller väl dem flesta etanol bilar på marknaden just nu.

1 353 Inlägg
27 augusti 2010
#4
beror juh helt på för att:
1. den kan va etanolkonverterad
2. ska den gå på bensin men han har alltid kört på etanol ändå så kan de även va därför den börjat cpa sig, och tvärtom..


420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#5
Crille88 skrev:
först o främst, gick bilen innan du lämnade den på lack?
gick den dåligt direkt när du hämtade den?
har dom kört nåt med bilen?
har dom haft av batteripolen?

DU FÅR SJÄVLKLART BÖRJA PRATA MED DOM OM FELET UPPSTOD EFTER DU HÄMTAT BILEN...

sen..
du provade alltså att tanka, och trots att det finns ett stopp i själva tankhandtaget som gör det omöjligt att tanka för mycket, så sprutade alltså etanolen överallt? drack du lite av den först innan du tankade eller hur menar du?

du kan inte varva mer än 3500rpm, lyser nån motorelektroniklampa eller liknande på displayen som indikerar att det är nåt fel?
har någon kanske varit o pillat under huven eller liknande? har du kollat?

syrran hade råkat tanka bensin, då är frågan, vilket bränsle SKA denna bilen gå på? etanol eller bensin?

lycka till!

nämen shit chrille du är ju värsta genin. om du läser noga vad jag har skrivit så fattar till och med en 4 årig att allt detta hände efter att jag fick tillbaka bilen. Och ja dom körde runt 1 mil,från malmö till arlöv och tillbaka, och enligt dom har dom inte rört någonting ( vilken överaskning ).

och angående etanolen, med det trycket som man tankar med så spillde det ut lite etanol ja, inte som om det sprutade som en brandslang som du kanske tror, ja jag överdrev liiiite, duh.

Bilen är oxå flexifuel vilket menas med att det går att tanka med bensin och etanol, men du måste köra runt 300 mil med etanol eller bensin för att bilen ska känna igen det.

tack för din sarkasm och ditt hjälpsamma svar.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

1 161 Inlägg
28 augusti 2010
#6
Danyeal skrev:
Crille88 skrev:
först o främst, gick bilen innan du lämnade den på lack?
gick den dåligt direkt när du hämtade den?
har dom kört nåt med bilen?
har dom haft av batteripolen?

DU FÅR SJÄVLKLART BÖRJA PRATA MED DOM OM FELET UPPSTOD EFTER DU HÄMTAT BILEN...

sen..
du provade alltså att tanka, och trots att det finns ett stopp i själva tankhandtaget som gör det omöjligt att tanka för mycket, så sprutade alltså etanolen överallt? drack du lite av den först innan du tankade eller hur menar du?

du kan inte varva mer än 3500rpm, lyser nån motorelektroniklampa eller liknande på displayen som indikerar att det är nåt fel?
har någon kanske varit o pillat under huven eller liknande? har du kollat?

syrran hade råkat tanka bensin, då är frågan, vilket bränsle SKA denna bilen gå på? etanol eller bensin?

lycka till!

nämen shit chrille du är ju värsta genin. om du läser noga vad jag har skrivit så fattar till och med en 4 årig att allt detta hände efter att jag fick tillbaka bilen. Och ja dom körde runt 1 mil,från malmö till arlöv och tillbaka, och enligt dom har dom inte rört någonting ( vilken överaskning ).

och angående etanolen, med det trycket som man tankar med så spillde det ut lite etanol ja, inte som om det sprutade som en brandslang som du kanske tror, ja jag överdrev liiiite, duh.

Bilen är oxå flexifuel vilket menas med att det går att tanka med bensin och etanol, men du måste köra runt 300 mil med etanol eller bensin för att bilen ska känna igen det.

tack för din sarkasm och ditt hjälpsamma svar.

Du tackar för hans sarkasm?

Den är ganska så jävla befogad med tanke på hur du skrivit det första inlägget..
Till exempel.,. Jag tankar diesel ur lastbils pumpen med betydligt högre tryck än personbil och det skvätter inte hur jag än gör

Det står inte att dom kört med bilen.,. Det står att du hämtat bilen..

Vad bra då vet vi att det är en flexifuel nu.,. Det var inte skrivet innan?

Ett tips: Tänk efter lite innan du skäller på folk som faktiskt försöker hjälpa dig men behöver några följdfrågor för att göra saken klarare..

194 Inlägg
28 augusti 2010
#7
TS, svenska kan ju inte vara ditt modersmål? Eller är det du som är fyraåringen? big_smile


Ta de lugnt och skriv i lugn och ro, var noga med att förtydliga saker ordentligt för ingen här har någon insikt i hur de ligger till för dig (:

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
28 augusti 2010
#8
Jag fattade direkt vad han menade, så sluta vara så jävla "coola" och märka ord. Har man svenska som modersmål kan man även förstå lite skumma formuleringar.

Till TS.
Jag hade pratat allvar med lackeringsverkstaden, jag hade varit trevlig osv. men endå försökt få fram vad dem kan ha gjort med bilen.

Kan du något om bilar TS???(TS=Trådskapare)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 353 Inlägg
28 augusti 2010
#9
absolut ingen sarkasm i mitt inlägg, allt jag skrev menade jag,
sen att jag också överdrev ditt överdrivande om att de sprutar etanol får du gärna ta med en nypa salt,
men vi vet nog båda två att man inte kan tanka för mycket eftersom det knäpper till i handtaget och du måste trycka igen,, men men

summa sumarium av det jag skrev är att du ska inte ens behöva starta en tråd här, utan detta ska du ta upp med verkstan som hade din bil, eftersom att det var där den var senast den funkade.
likaså om du lånar ut den till mig o får tillbaka den med andra fälgar så frågar du inte på en däckfirma varför det blivit så...

som ovan nämnt så framgick aldrig att det var en flexifuel det handlade om därav att jag frågade om den ska tankas med etanol eller om du konverterat den eller rentav bara tankar i det...

och därmed behöver du och jag inte tjabba mer på varann eftersom att det ändå inte kommer hjälpa dig med bilen,

snacka med firman den var hos o säger dom inget så hälsar du dom att du lämnar bilen på mistubishi o visar de sig att dom är orsaken så skickas fakturan till dom.

lycka till nu o bara på dom jävlarna smile


420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#10
__hogberg__ skrev:
Danyeal skrev:
Crille88 skrev:
först o främst, gick bilen innan du lämnade den på lack?
gick den dåligt direkt när du hämtade den?
har dom kört nåt med bilen?
har dom haft av batteripolen?

DU FÅR SJÄVLKLART BÖRJA PRATA MED DOM OM FELET UPPSTOD EFTER DU HÄMTAT BILEN...

sen..
du provade alltså att tanka, och trots att det finns ett stopp i själva tankhandtaget som gör det omöjligt att tanka för mycket, så sprutade alltså etanolen överallt? drack du lite av den först innan du tankade eller hur menar du?

du kan inte varva mer än 3500rpm, lyser nån motorelektroniklampa eller liknande på displayen som indikerar att det är nåt fel?
har någon kanske varit o pillat under huven eller liknande? har du kollat?

syrran hade råkat tanka bensin, då är frågan, vilket bränsle SKA denna bilen gå på? etanol eller bensin?

lycka till!

nämen shit chrille du är ju värsta genin. om du läser noga vad jag har skrivit så fattar till och med en 4 årig att allt detta hände efter att jag fick tillbaka bilen. Och ja dom körde runt 1 mil,från malmö till arlöv och tillbaka, och enligt dom har dom inte rört någonting ( vilken överaskning ).

och angående etanolen, med det trycket som man tankar med så spillde det ut lite etanol ja, inte som om det sprutade som en brandslang som du kanske tror, ja jag överdrev liiiite, duh.

Bilen är oxå flexifuel vilket menas med att det går att tanka med bensin och etanol, men du måste köra runt 300 mil med etanol eller bensin för att bilen ska känna igen det.

tack för din sarkasm och ditt hjälpsamma svar.

Du tackar för hans sarkasm?

Den är ganska så jävla befogad med tanke på hur du skrivit det första inlägget..
Till exempel.,. Jag tankar diesel ur lastbils pumpen med betydligt högre tryck än personbil och det skvätter inte hur jag än gör

Det står inte att dom kört med bilen.,. Det står att du hämtat bilen..

Vad bra då vet vi att det är en flexifuel nu.,. Det var inte skrivet innan?

Ett tips: Tänk efter lite innan du skäller på folk som faktiskt försöker hjälpa dig men behöver några följdfrågor för att göra saken klarare..

Oj ska tänka på att berätta allting i detalj nästa gång, verkar som om det behövs.  Och att fråga om någon har druckit etanolen först anser jag som sarkasm om man inte är helt dum i huvet, men tack för"hjälpen".

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#11
Crille88 skrev:
absolut ingen sarkasm i mitt inlägg, allt jag skrev menade jag,
sen att jag också överdrev ditt överdrivande om att de sprutar etanol får du gärna ta med en nypa salt,
men vi vet nog båda två att man inte kan tanka för mycket eftersom det knäpper till i handtaget och du måste trycka igen,, men men

summa sumarium av det jag skrev är att du ska inte ens behöva starta en tråd här, utan detta ska du ta upp med verkstan som hade din bil, eftersom att det var där den var senast den funkade.
likaså om du lånar ut den till mig o får tillbaka den med andra fälgar så frågar du inte på en däckfirma varför det blivit så...

som ovan nämnt så framgick aldrig att det var en flexifuel det handlade om därav att jag frågade om den ska tankas med etanol eller om du konverterat den eller rentav bara tankar i det...

och därmed behöver du och jag inte tjabba mer på varann eftersom att det ändå inte kommer hjälpa dig med bilen,

snacka med firman den var hos o säger dom inget så hälsar du dom att du lämnar bilen på mistubishi o visar de sig att dom är orsaken så skickas fakturan till dom.

lycka till nu o bara på dom jävlarna smile

såja, mycket bättre. Det är klart jag ska och har tagit upp detta med verkstaden, ville bara höra om ni upplevt detta innan och vad felet var smile men tack för hjälpen.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#12
ajka skrev:
TS, svenska kan ju inte vara ditt modersmål? Eller är det du som är fyraåringen? big_smile


Ta de lugnt och skriv i lugn och ro, var noga med att förtydliga saker ordentligt för ingen här har någon insikt i hur de ligger till för dig (:

Tyvärr så är svenska mitt modersmål och jag är lite slagen av att ha jobbat 3 nätter i rad så ursäkta ifall min "svenska" inte är i  god skick. Men jag har ett annat förslag för dig! .. hitta en annan tråd som du kan snacka skit i smile tack för ditt inlägg.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#13
AcesHigh666 skrev:
Jag fattade direkt vad han menade, så sluta vara så jävla "coola" och märka ord. Har man svenska som modersmål kan man även förstå lite skumma formuleringar.

Till TS.
Jag hade pratat allvar med lackeringsverkstaden, jag hade varit trevlig osv. men endå försökt få fram vad dem kan ha gjort med bilen.

Kan du något om bilar TS???(TS=Trådskapare)

Nja kan och kan, inte så mycket, jag håller på och läsa en massa böcker  och jobbar just nu men jag gör mitt bästa smile  varför det?

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

3 059 Inlägg
28 augusti 2010
#14
Ta bort slipklossen som dom råkat tappa och trillat ner bakom gaspedalen.


Varningar. 36
1 200 Inlägg
28 augusti 2010
#15
Har du dubbla överliggande oljetråg på bilen? Isåfall kan det vänstra behöva smörj inombords.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

10 287 Inlägg
28 augusti 2010
#16
Det finns en allmän ton i denna tråd som absolut inte hör hemma på Garaget.
Ni som har tänkt att fortsätta posta i denna tråd skall hålla er till ämnet och försöka hjälpa OP och ge honom ledtrådar på vad det kan vara.

Ett enda försök att raljera eller vara sarkastisk från någon kommer obönhörligen leda till en varning.

Svara inte på detta - det behövs inte. Det enda som behövs är att hålla sig till forumets regler och sluta bete sig som fåntrattar.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#17
Smajly skrev:
Ta bort slipklossen som dom råkat tappa och trillat ner bakom gaspedalen.

hahah wink

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#18
TFkarlsson skrev:
Har du dubbla överliggande oljetråg på bilen? Isåfall kan det vänstra behöva smörj inombords.

oj =/ lite överkurs där, men ska höra med några polare ifall dom kan hjälpa mig, tack för ditt svar smile

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 augusti 2010
#19
Nu vet ju jag inte hur det är på Mitsubishi, dock så hade jag ett mycket liknande problem förut, att jag inte kunde varva över 3500, oavsett om jag hade plattan i mattan i säkert 10 sekunder.

Problemet var då att det var tjall på förgasaren, så om någon har varit och pillat i datorn/skit i spridarna kanske, något som påverkar bränsletillförseln. Bränsletillförseln kan få det att spöka nå så jävligt, dessutom om någon har varit och pillat i datorn och råkat komma åt något som de inte ska komma åt.

Dock så kan du ju givetvis fråga vad de har gjort med bilen, funkar ju också.
Senast redigerat av Rinnegan (28 augusti 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

420 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#20
Rinnegan skrev:
Nu vet ju jag inte hur det är på Mitsubishi, dock så hade jag ett mycket liknande problem förut, att jag inte kunde varva över 3500, oavsett om jag hade plattan i mattan i säkert 10 sekunder.

Problemet var då att det var tjall på förgasaren, så om någon har varit och pillat i datorn/skit i spridarna kanske, något som påverkar bränsletillförseln. Bränsletillförseln kan få det att spöka nå så jävligt, dessutom om någon har varit och pillat i datorn och råkat komma åt något som de inte ska komma åt.

Dock så kan du ju givetvis fråga vad de har gjort med bilen, funkar ju också.

Tack för ditt svar Rinnegan.

Det första jag gjorde var såklart att åka ner till verkstaden och fråga va fan dom har gjort med min bil. Och då svarade killen att de inte har gjort någonting mer än att lackera bilen och köra fram till arlöv och tillbaka.

R.I.P Gabriel Brorson 1987-2010


Sök