2841
Sök

Byta koppling på Volkswagen golf III

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Hej! Har en bekant som vill ha hjälp med att byta koppling på sin bil. Då frågar jag er om det är några speciella saker man måste göra. Tex plocka ner hela framvagnen, speciella bultar.. ja ni förstår! Motorn är en 1.8 tror jag.

Ös på med tips!

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 161 Inlägg
28 augusti 2010
Borde ju vara samma som när jag plockade ner på min förra golf.. Drivaxlarna sitter med 12 kant torx tex..

Framvagnsbalken kan sitta kvar.. Är väl det jag kommer på nu..

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Okej, ja jag får kolla runt lite smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Saabvilde!
1 708 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Ingen som bytt koppling på en golf III? Bra bil, ska nog köpa en sån själv. (pik) Lite hjälp tack! smile

3 Inlägg
1 september 2010
fråga min farsa...
jag har bytt koppling på golf 2 och skoda felicia -97. same shit.
Du kan behöva en motorlyft eller lyftblock att hålla i motorn med. du får lossa ena motorfästet för att kunna få loss växellådan.

//daniel w

Saabvilde!
1 708 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
maskinwallin skrev:
fråga min farsa...
jag har bytt koppling på golf 2 och skoda felicia -97. same shit.
Du kan behöva en motorlyft eller lyftblock att hålla i motorn med. du får lossa ena motorfästet för att kunna få loss växellådan.

//daniel w

Hej Danne! Kul att se att du lever! wink Okej, jag får ta ett snack med honom smile

Kicker
163 Inlägg
11 december 2010
lossa drivaxlarna, växellänkage vajer backljuskontakten och hastighetsmätar kontakten främre motorfästet och fästet till lådan, du måste hänga upp motorn i något. är ett jävla bök när den ska upp igen då det är ganska trångt men med tålamod och lite tur så går det smile

See you sideways!!

Sök