14 september 2010
Trådstartare
hejhej igen efter en bra tag..
Nitrous: pulsgivare och triggergivaren är rätt, har testat byta kontakten och då händer det inga. Så det är inte fel på den.
Noxxer: Jag har kollat där förut, även nu igen när du tipsa den. Det finns ström där och rengöring kontakten.
VonU: Jag har inte pillat nånonting med bensin därbak och ja den satt en likadan motor.
zakademus: Ja, nu har jag provat med din tips fast jag har inte plockat ut insug och spidare. Jag gjorde var - tog railen & spidare som jag har hemma i garaget. Jag kopplade dom på motor, så jag slipper plocka ut hela insug o så. Jag vrider nyckel och se om den skickar ut soppa som du sa. Och det kom inga bensin ut. Jag testade med att ta bort en spidare, och då fungera det. Bensin kom ut utan spidare, alltså ut från railen. Sen misstänkte jag att bensintryck är inte tillräckligt bra. Så jag köpte en bensintryckmätare - enligt haynes bok stod det att bensintryck ska vara 2,5 bar, jag tycker det lät mycket. Jag mätade då visar det sig att tryck är på 8 psi. Jag fattade inte vad psi betyder så jag googla fram. 8 psi = 0.551580583 bar.
Är förvirrad. Är det bra om jag testa byta bensinfilter och kolla med bensinpump?
Bmw, när du älskar att köra!