3930
Sök

Ladda lite mer än original cheva 6,5TD

85 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
kan/törs man ladda lite mera än original? har en silverado 6,5 td helt original..
skulle gärna få fram lite mera turbo ljud, hur ska man göra det? första diesel bilen för mig, så har rätt lite koll på just dessa.. kom gärna med tips å grejjer wink

1 Inlägg
1 januari 2011
Hej

Såg att du vill ha lite tips hur man får fart på 6,5 an
finns många. jag har en 6,5 från - 94 som jag fått bra snurr på efter mycke test av olika lösningar .
jag ser att du drar en stor husvagn då behöver man ju fixa lite om de ska funka . jag kan ge lite enkla tips som inte är så svåra att fixa . : avgasröret är en katastrof om du kollar första röret från turbon (downpipe)
där har du en ordentlig strypning . byt till tre tum sen bort med katalysatorn ( finns komplett avgassystem att köpa ) jag har 3tum downpipe och  3,5 efter. trångt men de går ! . sen har du insug ! orginal luftburk är en annan katastrof ta bort och sätt dit ett öppet filter . sen efter turbon finns de mer att fixa men de beror självklart på hur långt man vill gå . du undrar om man kan höja turbotrycket visst funkar de men köp inte en KCR-box för de funkar inte blir bara felkoder i datorn (de har jag testat) men chip finns att köpa som man byter på ett par min . vill man trimma mer så finns de utrymme för en hel drös med andra grejer man kan göra. intercooler marinspridare sänkt komprission balansering gasolinsprutning större turbo men då har man kanske som jag gått lite över gränsen men man har en pickis som man lätt passerar 200 blås med tro mig ! och turboljudet du önskar de finns där !// Borste //

Sök