Update 19 maj
Tar fredagens bravader först.
Två bimmers, båda lika odugliga för tillfället:
Passade på att böra fredagen med att slinta sådär härligt som man gör då och då om man är född med två vänsterhänder och är högerhänt:
När jag sluntit klart fick jag dit lite nya drivremmar:
Topplockspackning:
Topplock:
Topplocksbultar:
Topp på motor:
Grenrör:
Över till meck med frambromsarna; fick skivorna nedsvarvade en mm på insidan mot navet så de kom in en mm:
Då passade det fint:
Drog dit svänghjulet:
Fick hjälp av en ölande Max:
Och Julle borrade hål för- och monterade skärmblinkers:
Det var fredagen det. Jobbade dygn på lördagen så kunde inte mecka då, söndagen (idag) kommer här;
Billie kom över med svetsen för att hjälpa mig med sportstolsfästet och shortshiften:
Stolsfäste på G:
Motor med växellåda med nybytt olja:
Det strulade som attan med kopplingen. Visade sig först att bultcirkeln på m20-svänghjulet var lite större än på m50-tryckplattan, så den passade inte. Efter mycket om och men blev det en m20-tryckplatta och m50-lamell.
Motorn och Max åkte iaf i bilen till slut:
Listan:
Svarva framskivor 1mm (klart)
Montera bromsskivor runt om och beläggen bak
Borra in skärmblinkers (finns inga pga franskimport) (klart)
Montera toppen (klart)
Montera svänghjul och koppling (klart)
Lyft i motor (klart)
Sätt dit slangar och kablar
Koppla in oljemätare
Byt ratt
Fixa shortshift (hemmagjord) (på G)
Byt växelspaksbussningar (på G)
Få tryckarna fixade
Montera och ställ kammarna
Lufta bromsarna
Köp drivrem (klart)
Bygg stolsfäste (på G)
Montera sportstol
Kylning till bromsarna
Besiktiga
Riv ur inredning
Så sjukt najs med polare som hjälper en i sådana här lägen! Tack gubbar!
Mvh
/T