Tuggummimannens BmwBravader, NU: sista körningen för året 3/11
Projekttråden innehåller: *Raceprojekt 600 hk+ i form av en 318is som uppgraderas succesivt. *Sugtrimmad Bmw 328 touring - en schysst sommarbrukis med en bit över 200 hästkrafter. *Diverse vinterhäckar får också vara med på ett... Visa mer
Detta kommer bli lika bra som ditt förra projekt KOMMER FÖLJAS !!
Jag hoppas det blir bättre än mitt förra projekt Var ju bara 17 bast när man satte igång med det. Nu är man desto mer erfaren. Hoppas på att det blir grymt
Ser skitbra ut! fler updates tack! Keep the good work up!
Tack man Det har stått stilla nu ett tag, har meckat med brukisen och hojen, men nån vecka efter sportlovet ska kolvringar, vev- och ramlager samt kamkedja beställas
Det har gått segt ett tag, men nu börjar det ta fart igen Har stött på lite problem hit och dit och räknat lite på kompressionsförhållanden, och jag kommer bli tvungen att köra på en 2,7l vev, så ska hämta en m51b25 i nästa vecka och börja riva i. Tankte eventuellt ta oljepump också om den är grövre...
Har rengjort blocket och lackat med hammarlack också:
trevligt bygge! nästan så man få lust att trimma upp 520 ja har x), vad är det för saker som du ska stoppa i motorn så som turbo? wg? och allt hade varit trevligt med lite info!
trevligt bygge! nästan så man få lust att trimma upp 520 ja har x), vad är det för saker som du ska stoppa i motorn så som turbo? wg? och allt hade varit trevligt med lite info!
Jadu, det ligger en schwitzer-turbo och skräpar nere hos morbror, den är oanvänd och rätt stor med dubbelportigt avgashus, så den blir det nog att köra på, har för mig morbror sa att den var god för ca 600hk. Finns ett nummer på den som jag ska söka vidare på på nätet senare .
Blir förmodligen hemmabyggt grenrör och insug, sen får man se vad för grejer man kommer över . Den som följer tråden får se...
Mvh /T
Senast redigerat av Tuggummimannen (24 september 2012)
Helvette, då har man varit och fyndat lite Köpte mig en m51b25 turbodiesel och fick en m50b25 botten på köpet... Härligt folk det finns asså. Köpte dieseln för dens smidda vevaxels skull, som dessutom strokar min turbomaskin till 2,7l.
Finfiint:
Tar in de i garaget imorn, det var nog med jobb när jag och fredde skulle dra den jävla motorlyften över grusuppfarten, helvette vad motorn gungade, trodde fan att jag skulle få en m51b25 i skallen ett tag...
Var ju på gatebil i helgen med, fan vad taggad man blev på att bygga vidare nu!
Då har man varit en vecka i spanien och blivit en pepparkaksgubbe, eller neger som mina polare säger... Det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta upp min m51b25 tds motor i motorstället m.h.a. Fredde, och börja riva isär den
Här har vi veven: Vacker som en styv bröstvårta i morgonsolen:
Dock var den skuren i sexans vevstakslager, så det blir till att få den omslipad...