tankar alltid när lampan börjar lysa. mest för att jag retar mig på skenet
men en gång fick jag tanka från dunken här hemma, hade åkt hem på natten med lampan lysande en stund men tänkte att "va fasen, jag tankar first thing tomorrow". gick jättebra hem, parkerade och hela biten utan en misständning eller nåt. dagen därpå, hade jag nån bil som startade? icke då!
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Tankar ner ajg vill typ ibland halv tank ibland ner lampan tänds beoror på hur jag känner för det:d men på desa nästan 3 år ja har haft körkort har jag aldrig körs slut på soppan
Har btw bara fått soppatorsk EN gång på 19 år bakom ratten. I min Mustang 68. Mätaren var ganska exakt tydligen, stod på tom och trodde jag skulle ta mig dom tre kilometrarna till macken men den stannade efter två km.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Kör tills lampan lyser på min. Har torskat en gång med en gammal 740 tic utan tankmätare och med läckande tank, stannade 500 m från macken
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
har alldrig blivit stående efter vägkanten men därimot hemma på gården haha soppan räckte presis hem å parkera bilen på gården å nästa dag så startade den inte :S undra varför
men därimot så har bilen börjat å hacka lite strax innan ja kört in vid en tankpump
Jag är imponerad, skrämmande många i tråden kör med så lite bränsle som möjligt. Det är helt rätt väg att gå om man vill ta livet av bilen i förtid.
Känns som att någon överdriver liiiiiiiiiite
I realiteten så tar pumpen mer stryk om man envisas med att köra nästan tomt jämt o ständigt, plus att katalysatorbilar inte gillar soppatorsk. Men att det skulle ta livet av bilen..? Nja.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Jag fick ofta soppa torsk på min 940 för att den läckte bensin och mätaren inte gick som den skulle. Skämdes aldrig när jag stod vid vägen och tankade. På min s40 har jag fått soppa torsk någon enstaka gång pga har för bråttom och tanka när de står fullt med folk vid macken så de e bättre och tanka på natten när jag åker till jobbet och givetvis har jag en reserv dunk i bagaget. Snabbare att tanka med dunken än att vänta på typ 3 bilar ska tanka innan mig
Har väl hänt någon gång när grabben lånat bilen och jag sedan ska ha den och upptäcker att det är tomt. Har 15km till macken så det är att chansa. Har förresten tankat 52 liter i Polon som ska rymma 45 liter. Normalt får jag i 37-39 liter. Påpekade för mackpersonalen att det måste vara fel på pumpen, men den var kalibrerad sa dom. Nån som lyckats med samma sak?
Jag är imponerad, skrämmande många i tråden kör med så lite bränsle som möjligt. Det är helt rätt väg att gå om man vill ta livet av bilen i förtid.
Jag har hört talas som att det KAN vara skadligt om man kör soppatorsk, då pumpen inte får nån kylning. Men att köra med lite bränsle? Aldrig i livet att det är skadligt.
Första gången var när jag var 18 inte hade så gott om pengar. skulle inte kunna tanka förens dagen efter. skulle hem från kneget och visste redan innan jag åkte att det var en rejäl chansning. Det visade sig dessärre att jag hade rätt. bilfan dog 1km hemifrån. Tur att pappa kom med dunken då.
Andra och senaste gången var också ett par år sen. Hade bytt bränslepump på min Saab 9000, men något hade gått snett så den del på tankarmaturen som läser av nivån i tanken fungerade lite halvbra vilket resulterade i soppatorsk några dagar efter då jag åkte iväg med "halv tank".