Fishy skrev:
peegee skrev:
donidita skrev:
dumt att testa utan att skydda ansiktet jag åkte ditt utan skylt på bilen dom kunde identifiera den bilden dom tog med min körkorts bil fick pröjsa vackert de hjälpte inte att överklaga
Va, nu skojjar du va??? Syns inte regskylten så får de inte gå vidare med utredningen och de har ju inget att gå på....skulle de suttit och jämfört din kamerans bild med alla sveriges körkort menar du och hittat dig????
...eller vad har du gjort innan som är så välkänd?
![roll](img/smilies/roll.png)
Det är inte regnummret dom går efter, det är bilden av föraren! Den jämförs med bilder från pass- och körkortsregistret.
Skulle passagerare finnas med i bilen så maskeras dom innan bilden skickas ut. Spelar alltså ingen roll om man plockar av skylten eller inte.
Nej nej nej, fel!
De går på regnr först(!), sedan plockar de fram bilägaren på det regnr:et och dennes körkortsfoto... stämmer inte de överrens läggs utredningen ned och fortköraren går fri, that's it!
Inget regnr synligt = ingen utredning.
Hur kan man tro att de sitter och jämnför varje "fortkörarbild" med alla körkortsfoton som finns??
![roll](img/smilies/roll.png)
...skulle ju ta hur lång tid som helst!! (lär finnas miljontals körkortsfoton att kolla bland)
De har ju inte ens tid att kolla av alla fortkörningar de får in idag med att jämföra utifrån
regnr och det går ju ändå ganska fort när de vet vilken person exakt de ska jämföra fotot med.
Det är ju just det de vill ändra på så att fordonets ägare ska vara ansvarig och få betala böterna själv om han inte talar om vem föraren är men det har inte gått igenom ännu... verkar segt att få igenom (som tur är) ...men fortfarande då krävs ett synligt regnr!
EDIT: Kristian_V hade ju visst redan förklarat samma sak typ såg jag efteråt
![wink](img/smilies/wink.png)
Senast redigerat av peegee (9 januari 2008)
~ Life is short, have FUN! ~