5021
Sök

Fartkameror - blixt

2 924 Inlägg
9 januari 2008
Fishy skrev:
peegee skrev:
donidita skrev:
dumt att testa utan att skydda ansiktet jag åkte ditt utan skylt på bilen dom kunde identifiera den bilden dom tog med min körkorts bil fick pröjsa vackert de hjälpte inte att överklaga

Va, nu skojjar du va??? Syns inte regskylten så får de inte gå vidare med utredningen och de har ju inget att gå på....skulle de suttit och jämfört din kamerans bild med alla sveriges körkort menar du och hittat dig???? neutral
...eller vad har du gjort innan som är så välkänd? roll

Det är inte regnummret dom går efter, det är bilden av föraren! Den jämförs med bilder från pass- och körkortsregistret.
Skulle passagerare finnas med i bilen så maskeras dom innan bilden skickas ut. Spelar alltså ingen roll om man plockar av skylten eller inte.

Nej nej nej, fel!
De går på regnr först(!), sedan plockar de fram bilägaren på det regnr:et och dennes körkortsfoto... stämmer inte de överrens läggs utredningen ned och fortköraren går fri, that's it!
Inget regnr synligt = ingen utredning.

Hur kan man tro att de sitter och jämnför varje "fortkörarbild" med alla körkortsfoton som finns?? roll ...skulle ju ta hur lång tid som helst!! (lär finnas miljontals körkortsfoton att kolla bland)
De har ju inte ens tid att kolla av alla fortkörningar de får in idag med att jämföra utifrån regnr och det går ju ändå ganska fort när de vet vilken person exakt de ska jämföra fotot med.

Det är ju just det de vill ändra på så att fordonets ägare ska vara ansvarig och få betala böterna själv om han inte talar om vem föraren är men det har inte gått igenom ännu... verkar segt att få igenom (som tur är) ...men fortfarande då krävs ett synligt regnr!

EDIT: Kristian_V hade ju visst redan förklarat samma sak typ såg jag efteråt wink
Senast redigerat av peegee (9 januari 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

1 Inlägg
7 augusti 2009
I fredags blixtrade en fartkamera till på mig. Skitonödigt då jag vet att det är både 50-sträcka och kamera där. Jag låg precis över 50 medans bilen framför mig måste hållt högre hastighet då avståndet mellan oss hela tiden ökade och jag kommer ihåg att jag tänkte tanken, "oj att han vågar köra sådärr fort när det är kamera här". Precis när han åker förbi kameran så blixtrar den på mig som ligger endast några få km över 50. Jag är ganska säker på att den blixtrade på mig och inte på bilen framför, hur surt är inte det då den bilen körde snabbare än mig? Kan det vara så?

Bara att hoppas att det inte dimper ner någon bot i brevlådan. Vet många som det har blixtrat för men som aldrig fått hem något. Jag har dock alltid sådan otur så det förvånar mig inte om den dimper ner.

Är det inte 6km över 50 som den ska blixtra eller räcker det med typ 1km över?

sad

/Louise

117 Inlägg
7 augusti 2009
din hastighets mätare kanske inte visar hel rätt???  ..

och fartkamrorna e ju inte på hela tiden så bilen framför kan mycket väll kört snabbare men kom undan !!
Senast redigerat av saab_9 (7 augusti 2009)

38 Inlägg
18 oktober 2009
Hur lång tid tar det innan man får hem ett brev?

2 911 Inlägg
18 oktober 2009
Från ett par dagar till 2mån

Min kom rätt precis efter 65 dagar

38 Inlägg
18 oktober 2009
tråkigt att höra... jag hoppas att det inte kommer nått alls...

Hade inte lagt märke till ngn blixt då jag körde fort i mörker på E20.

Orolig är jag iaf eftersom det inte var min bil... Vill ju stå för mina handlingar...

SAAB Entusiast
162 Inlägg
18 oktober 2009
dangson skrev:
Hur lång tid tar det innan man får hem ett brev?

Tog nästan 2mån för mitt brev!
Tycker att det är dåligt att det ska dröja sådan lång tid!

5 198 Inlägg
18 oktober 2009
Vilken rolig tråd.. Mycke.. tror... har hört..har läst.. farmorsbrorssläktingskusin sa.... men väldigt få vet igentligen hur det är. *s*

Trucker
2 710 Inlägg
18 oktober 2009
gamlingen skrev:
Vilken rolig tråd.. Mycke.. tror... har hört..har läst.. farmorsbrorssläktingskusin sa.... men väldigt få vet igentligen hur det är. *s*

+3

Fart missbrukare

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
21 februari 2010
Måste fråga, märker man om den fotar en på dagtid? tongue ... Är blixten så stark ändå? tongue.. För jag satt å dagdrömmde innan idag , så vet inte om jag blev tagen eller inte:P ^^ , för när jag tittar på kameran så ser den gul ut som vanligt! Å bilen står på mamma då borde de kanske inte vara ngt? tongue

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Svartlistad
446 Inlägg
21 februari 2010
Memme skrev:
Måste fråga, märker man om den fotar en på dagtid? tongue ... Är blixten så stark ändå? tongue.. För jag satt å dagdrömmde innan idag , så vet inte om jag blev tagen eller inte:P ^^ , för när jag tittar på kameran så ser den gul ut som vanligt! Å bilen står på mamma då borde de kanske inte vara ngt? tongue

svar JA det märker man smile  2månader senare kom brevet.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
21 februari 2010
Jag låg kanske 50-100m bakom en bil som blev fotad... gick inte att missa trots dagtid!

Four rings to rule them all!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
22 februari 2010
Gött då klara jag mig! smile, dum när de går ifrån 80 till 50 å kameran direkt då! Utan varningen stog dock exakt framför kameran!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 maj 2010
Zathos skrev:
Helt skakis, jag och sonen åkte från min mor o far där jag hade tvättat bilen och sedan satt på en "lös" grej som hängde som antagligen var till fartållaren "en kedja typ" sedan åkte vi iväg och sen körde en bil sakta så vi åkte förbi i ca 100 kmh (han körde ca 80) sen släpte jag gasen..men den var kvar i botten fick panik och började bromsa lite lätt sen hårdare men bromsarna blev varma och sen drog den iväg för bi en fart kamera säker 140kmh och omkörning av en bil samtidigt.

sen bromsade jag så mycket det gick och stängde av nyckeln och med rykande bromsar stannade den tillslut. fy faaan säger jag bara, är skiträdd fortfarande. jävla skitbil. Och sen blir man väll av med körkortet med? förbannade elende. var på 90 väg. tur att inge mötande kom i alla fall..!

Att när böter eventuellt kommer säga att "gasen hängde sig" kommer de förmodligen inte tro på, bäst hade varit om du stannade på plats, bad någon bogsera hem bilen (inte vågar man väl köra vidare efter gashäng?) och sedan ringde polisen och berättade vad som hänt.

Men vi får väl se hur det går, i bästa fall kommer du undan i och med att de på fotot inte kan avgöra om du eller den "omkörda" bilen låg för fort smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 005 Inlägg
15 maj 2010
Zathos skrev:
jo jag förstod ju att det var skit "kedjan" som gjorde det så när ja fick hej på bilen så tog ja loss den, och sen körde jag hem. När jag kom hem dock så kom rädslan och ångest om vi hade krockat och allt det där pga min son var i bilen.

Mår fortfarande dåligt, klipt bort den där kejdan nu så ingen annan får för sig att haka dit den om man säljer bilen. Jag ringde till min kompis som ägde den före mig och den hade fastnat för han med en gång, så kanske fel på kedjan att den låser sig eller något. Bytte ju gasspjälls hus förra veckan och trodde de glömt den "kedjan" att sätta dit, Tji fick man för det.

Uch jag var ju på andra sidan vägen och hade inte så mycket tanke på kameran, men vet att den finns där. och mår ännu sämre att veta att körkortet mm kan ryka suck.

Ne visst, kan inte säga något om det, bara att betala o klippa kortet.

??

Kedja?

Vad är det för hemmameck du har i bilen, vad är det för bil? Foton?

Vad menar du, körde du förbi en fartkamera när "händelsen" inträffade?

Troll?

272 Inlägg
23 oktober 2011
Hur är det med dagens skåp? Är det fortfarande stark blixt på dem, eller använder de IR nu för tiden?...

Och jag antar att de är aktiva 24/7?

90 Inlägg
20 februari 2013
blixtrar dem fortfarande alltid?

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
20 februari 2013
56 på 50 och jag körde 60 med farthållaren
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/278747_10150241463438691_1166124_o.jpg

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

1 926 Inlägg
20 februari 2013
Sille93 skrev:
blixtrar dem fortfarande alltid?

Japp

Sök