3285
Sök

Volvo 240 tips??

66 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Bra tips på hur man kan göra en 240, 89 hyffsat snygg?
hade bra hej

Fattig student
1 282 Inlägg
7 september 2010
Bra skick, något sänkt, 17" och usa blinkers = färdig

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Forummoderator
26 342 Inlägg
7 september 2010
Ge fan i kjolpaket modell "rymdraket", så ska du se att du har halva rätt redan.
Duktig puts, lagom sänkning - ej bottsänkt - lagoma fälgar - gärna med lite djup - och vita blinkers.
Var modig och kör utan toning också..men..det var nog bara jag som vågade det..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 111 Inlägg
7 september 2010
Jensen-240 skrev:
hade bra hej

Original eller näst intill original med en jävla puts... Ändra bara småsaker som att t.ex. lacka lite av den svarta plasten som spoiler, speglar osv... Kanske några snygga fälgar och lite justering av höjden ifall det krävs...se till att allt är fräscht, nya regplåtar gör t.ex. mycket, rensa eventuellt lite emblem och sånt krafs...vad har du för färg på bilen?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
7 september 2010
https://www1.garaget.org/archive/18/17015/66554/66554-1021299.jpg

Ett litet tips iaf wink.

Det jag gjorde med den var att sänka 40 mm, 17" Super DTM och sen en jäääävla puts.

Sen en bild som togs lite senare:
https://www1.garaget.org/archive/18/17015/66554/66554-1138696.jpg

+R-vinge, vita blinkers runt om(Och självklart puts...)

Allt för den där jävla hatten!

439 Inlägg
7 september 2010
http://www.garaget.org/?car=96595&image=901277

samma sorts bil men annan stil.
vita blinkers o puts med 15 tums fälgar me lite kant
Senast redigerat av nosferato (7 september 2010)

old,low and slow....

SKÅNING
1 215 Inlägg
7 september 2010
Så här har jag min stilren och diskret sänkt 25mm 16" fälgar och vita blinkers runt om.
https://www1.garaget.org/archive/30/29818/61180/61180-1872929.jpg

https://www1.garaget.org/archive/30/29818/61180/61180-1872925.jpg
Senast redigerat av alexm- (7 september 2010)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

by proxy
167 Inlägg
7 september 2010
https://www1.garaget.org/archive/131/130099/211300/211300-2001087.jpg

Mer än så här skall det inte vara tycker jag. 17" sänkt 50mm fram o 35mm bak. Vita glas mm.
https://www1.garaget.org/archive/131/130099/211300/211300-2001050.jpg

Bra puts måste man ha.
Senast redigerat av Fartdare (7 september 2010)

Dura lex, sed lex

StenkrossTomte
359 Inlägg
7 september 2010
Fartdare - Måste tyvärr kritisera lite och säga att denhär 240:n inte var snygg alls, inte enligt mig iaf..Fälgarna, oken och grillen ska bort till något mer stilrent sedan kan även denna bli snygg...

Vill man göra en 240 riktigt snygg så får man försöka göra det cleant! Färger och dylikt måste passa ihop med hela bilen, man kan inte helt plötsligt ha röda ok på en gul 240.

Tona bara bakrutorna ser också skumt ut.

Läppen fram som många gärna vill måla ser jag hellre den är originalsvart...mest för det svarta brukar följa bilen runt om, från framläppen, till däcken, vidare till tröskellisterna (och trösklarna om färgen nu är svart), vidare till bakkofångaren...

Samma gäller om man bytar alla midjelister till svarta så har många kvar sin kromade list runt fram/bak rutan...detta ser förjävligt ut tycker jag... Dock kan se helt ok ut att ha krom på på midelisterna men inte på rutlisterna eftersom de svarta där lätt smälter in i de svarta snow-capsen och de svarta backspeglarna, samt de tronade rutorna...cool

No turbo shit! Just Real Power!

4 637 Inlägg
7 september 2010
Har bara ett råd. Var sparsam med stylingen, en lätt stylad Volvo är det ända rätta. Att styla en Volvo är som att sminka en gris säger man och att försöka få en familjebil till en sportbil genom extrem sänkning, för stora fälgar och en massa plast blir bara löjligt. Är det en senare 240 med bred tröskelist, lackera inte under den, ser bara dumt ut och så framträder den för mkt.

Vita rallyfälgar och resten typ original vore riktigt snyggt, dessutom en diskret påminnelse om att det är en populär rallybil.

Är du dock jävligt sugen på att gå loss ordentligt kan du ju alltid bygga en grupp A replika eller nåt.
Senast redigerat av EmilHammarlund (7 september 2010)

4 637 Inlägg
7 september 2010
Joppe_Johndeere skrev:
Läppen fram som många gärna vill måla ser jag hellre den är originalsvart

Originalsvart? Beror på utförande och årsmodell.

StenkrossTomte
359 Inlägg
7 september 2010
EmilHammarlund skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
Läppen fram som många gärna vill måla ser jag hellre den är originalsvart

Originalsvart? Beror på utförande och årsmodell.

Absolut! Därför skrev jag svart i slutet smile

66 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Jensen-240 skrev:
hade bra hej

Original eller näst intill original med en jävla puts... Ändra bara småsaker som att t.ex. lacka lite av den svarta plasten som spoiler, speglar osv... Kanske några snygga fälgar och lite justering av höjden ifall det krävs...se till att allt är fräscht, nya regplåtar gör t.ex. mycket, rensa eventuellt lite emblem och sånt krafs...vad har du för färg på bilen?

Den är vit men funderar på att få den svart:P

by proxy
167 Inlägg
7 september 2010
Joppe_Johndeere skrev:
Fartdare - Måste tyvärr kritisera lite och säga att denhär 240:n inte var snygg alls, inte enligt mig iaf..Fälgarna, oken och grillen ska bort till något mer stilrent sedan kan även denna bli snygg...

Vill man göra en 240 riktigt snygg så får man försöka göra det cleant! Färger och dylikt måste passa ihop med hela bilen, man kan inte helt plötsligt ha röda ok på en gul 240.

Tona bara bakrutorna ser också skumt ut.

Läppen fram som många gärna vill måla ser jag hellre den är originalsvart...mest för det svarta brukar följa bilen runt om, från framläppen, till däcken, vidare till tröskellisterna (och trösklarna om färgen nu är svart), vidare till bakkofångaren...

Samma gäller om man bytar alla midjelister till svarta så har många kvar sin kromade list runt fram/bak rutan...detta ser förjävligt ut tycker jag... Dock kan se helt ok ut att ha krom på på midelisterna men inte på rutlisterna eftersom de svarta där lätt smälter in i de svarta snow-capsen och de svarta backspeglarna, samt de tronade rutorna...cool

Sååå. Lite kritik... Jensen ville ha tips....Nåja.

Allt jag gjort är att ha bytt fälgar, slutrör, grill o blinkglas resten är Volvo original.
Spoilern är lackad original, suttit sen ny.
Snowcapen är lackad orig. Speglarna lackade jag eftersom de var gråblekta.
Listerna är standard på -83. Enda förutom GLT o Turbo som har dom som standard.
Har ambulanskrängarna och stadigare bussningar sen ny.
DL o GL beteckningarna togs bort modellåret -83 så man kunde plocka på valfritt option
precis som man ville. DL o GL kom tillbaka till - 84.
Farmor köpte bilen ny. Tycker hon valde rätt prylar...

Blåa ok var högsta mode på sin tid.... Inte så lyckat idag dock. Är mer för silver eller svarta nu.
Sett ut så sen -97. Stylingscenen var inte riktigt som idag....
Nu skall en gammal bil se gammal ut (vilket jag håller med om) och en ny bil skall va full av
plast annars anses den inte va snygg....

Dura lex, sed lex

3 354 Inlägg
7 september 2010
Joppe_Johndeere skrev:
Samma gäller om man bytar alla midjelister till svarta så har många kvar sin kromade list runt fram/bak rutan...detta ser förjävligt ut tycker jag...

hur är det med oss som har svarta midjelister original och kromat runt rutor? wink

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

StenkrossTomte
359 Inlägg
8 september 2010
Seth skrev:
Joppe_Johndeere skrev:
Samma gäller om man bytar alla midjelister till svarta så har många kvar sin kromade list runt fram/bak rutan...detta ser förjävligt ut tycker jag...

hur är det med oss som har svarta midjelister original och kromat runt rutor? wink

Som jag skrev, tycker det ser förjävligt ut.... Det kromet där smälter tyvärr inte in någonstans, det bara sticker förmycket...

De andra bilarna längre upp föll mig ganska bra i smaken, så den grå/silvriga tyckte ja inte hörde hemma bland stilren "styling", därför kritiserade jag, för JAG tycker inte det ser bra ut, och det är ju det trådskaparen vill höra! Vad vi tycker är snyggt på en tvåhundraförtio!

Sök