Joppe_Johndeere skrev:
Fartdare - Måste tyvärr kritisera lite och säga att denhär 240:n inte var snygg alls, inte enligt mig iaf..Fälgarna, oken och grillen ska bort till något mer stilrent sedan kan även denna bli snygg...
Vill man göra en 240 riktigt snygg så får man försöka göra det cleant! Färger och dylikt måste passa ihop med hela bilen, man kan inte helt plötsligt ha röda ok på en gul 240.
Tona bara bakrutorna ser också skumt ut.
Läppen fram som många gärna vill måla ser jag hellre den är originalsvart...mest för det svarta brukar följa bilen runt om, från framläppen, till däcken, vidare till tröskellisterna (och trösklarna om färgen nu är svart), vidare till bakkofångaren...
Samma gäller om man bytar alla midjelister till svarta så har många kvar sin kromade list runt fram/bak rutan...detta ser förjävligt ut tycker jag... Dock kan se helt ok ut att ha krom på på midelisterna men inte på rutlisterna eftersom de svarta där lätt smälter in i de svarta snow-capsen och de svarta backspeglarna, samt de tronade rutorna...
Sååå. Lite kritik... Jensen ville ha tips....Nåja.
Allt jag gjort är att ha bytt fälgar, slutrör, grill o blinkglas resten är Volvo original.
Spoilern är lackad original, suttit sen ny.
Snowcapen är lackad orig. Speglarna lackade jag eftersom de var gråblekta.
Listerna är standard på -83. Enda förutom GLT o Turbo som har dom som standard.
Har ambulanskrängarna och stadigare bussningar sen ny.
DL o GL beteckningarna togs bort modellåret -83 så man kunde plocka på valfritt option
precis som man ville. DL o GL kom tillbaka till - 84.
Farmor köpte bilen ny. Tycker hon valde rätt prylar...
Blåa ok var högsta mode på sin tid.... Inte så lyckat idag dock. Är mer för silver eller svarta nu.
Sett ut så sen -97. Stylingscenen var inte riktigt som idag....
Nu skall en gammal bil se gammal ut (vilket jag håller med om) och en ny bil skall va full av
plast annars anses den inte va snygg....