2568
Sök

Lacka ratt

21 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
tjena!   
ja har köpt en volvo r sport ratt men min inredning är svart och ratten är beige...

finns det någon typ vinyl spray som man kan använda så färgen håller sig och inte slits bort direkt? tongue

Tacksam för snabba svar. smile

871 Inlägg
11 september 2010
en biege r sport ratt ? yikes

21 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
japp svin ball fast fel färg :s

Meldem
4 137 Inlägg
11 september 2010
lillraggan skrev:
tjena!   
ja har köpt en volvo r sport ratt men min inredning är svart och ratten är beige...

finns det någon typ vinyl spray som man kan använda så färgen håller sig och inte slits bort direkt? tongue

Tacksam för snabba svar. smile

Så vitt jag vet så finns det ingen sådan färg, och om du hittar så är den säkert dyr. För just ratten är ju en jäkla slitage på om man säger så.. tongue
men jag har säkert fel

1 324 Inlägg
11 september 2010
Vinylspray ska ju finnas på bla. mekonomen men om det funkar vet jag inte..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 september 2010
enda som håller i längden e la om du klär om ratten ?
nu vet jag ju inte va de e för material o en sådan ratt men vissa sportrattar har ju stygnen på baksidan
o kan kanske vara värt det ?

982 Inlägg
12 september 2010
vinyl spray håller länge!! lacka en hel beige instrument bräda till svart..har även lackat en sliten crossdyna..blev som ny och höll under hela min ägo iaf .

2 665 Inlägg
12 september 2010
Beeenny skrev:
vinyl spray håller länge!! lacka en hel beige instrument bräda till svart..har även lackat en sliten crossdyna..blev som ny och höll under hela min ägo iaf .

Det är ju inte så mycket mekaniskt slitage på en ibräda, sällan du håller i den.

Hur många år ägde du crossen o hur många gånger i veckan tränade du på den?

LACKA INTE ratten. Speciellt inte där du håller. Kan bli otäckt halt att hålla i.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

982 Inlägg
12 september 2010
Rickard-v skrev:
Beeenny skrev:

Det är ju inte så mycket mekaniskt slitage på en ibräda, sällan du håller i den.

Hur många år ägde du crossen o hur många gånger i veckan tränade du på den?

LACKA INTE ratten. Speciellt inte där du håller. Kan bli otäckt halt att hålla i.

De va en supermotard som ja brukade en helsommar

21 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
funderar på att lacka den med mekonomens vinyl spray och funkar inte det så får jag väl klä om den om inte de kostar allt för mycket...

1 150 Inlägg
15 september 2010
Det finns skinnfärg för stolar, vilket borde funka. Slits det inte i en stol bör de inte slitas så fort på ratten heller..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

21 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
ja precis... jag har ju hittat sån färg å ja tkr ju att stolarna slits ju i stort sett lika mycket som ratten så de borde funka...   fast nu har jag krockat bilen så får fixa en ny front och sånt om de ens går att rädda bilen.... hmm

Sök