3278
Sök

Begär man för mkt för saaben

79 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
de ringer dåligt kan de bero p priset
http://www.blocket.se/blekinge/Saab_93_ … 22&w=1

Cruel
12 september 2010
Det är bilderna som säljer en bil.

knäpp nya kort. den första är ju överexponerad så man ser knappt att den är svart.

lycka till!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 september 2010
Har ingen koll alls på hur saabarna står som, men den har ju gått rätt så långt.
Är den välservad?

Mitt förslag. Sänk den någon tusenlapp och fixa så att bakdörren går att öppna riktigt.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

79 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
den är full servad enligt boken +  med 100mil servisar

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 september 2010
SECRET skrev:
den är full servad enligt boken +  med 100mil servisar

Okej, skriv det i annonsen också.

m5portal.com
m3portal.com

847 Inlägg
12 september 2010
Miltal: 20 000 - 24 999
rullat ca 26tusen

står det så där i en annons så brukar jag titta på en annan, så ha bara riktiga uppgifter i annonsen så kan det nog gå lättare.

629 Inlägg
12 september 2010
Jungmar skrev:
Miltal: 20 000 - 24 999
rullat ca 26tusen

står det så där i en annons så brukar jag titta på en annan, så ha bara riktiga uppgifter i annonsen så kan det nog gå lättare.

Detsamma faktiskt, tänker skojjare när jag ser såntdär , sen trycker jag bort det .

Mröh

228 Inlägg
12 september 2010
sen så skulle jag absolut aldrig ringa på en bil där säljaren står som: "saab" släng in ditt riktiga namn så blir det genast mer seriöst. vet fler än mig som tycker de!

Sen så gäller de att ha lite is i magen. den har ju inte legat inne speciellt länge!

Det e VI som e HAMMARBY!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
12 september 2010
Måste hålla med de tre ovanstående. Om du åtminstone skriver ut ditt förnamn så ger det ett mera seriöst och förtroende ingivande intryck.

m5portal.com
m3portal.com

644 Inlägg
12 september 2010
Kollar man på www.bilpriser.se så kan man nog lugnt säga att du ligger fel i pris..
Och som sagts tidigare,skriver man bilnamnet istället för sitt namn skrämmer man bort folk,brukar alltid vara bluffmakare som gör så..

:-)
367 Inlägg
12 september 2010
Jag läser inte ens en annons om köparen utger sig för att heta ett bilmärke.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
12 september 2010
Och något jag stör mig på är när folk tar 20 bilder på utsidan.
Visserligen har inte du gjort det men det räcker ju med en bild framifrån, en bakifrån, en på inredning, en på motor och viktigast av allt, BILD PÅ SKADOR!
Med bilder på skador får iallafall jag ett seriösare intryck.

Sedan ta ditt riktiga namn och skriv inte Saab

Byt annonsnamn.
"Saab 93 sportsedan vectro 03 DIESEL -03" har du nu. Skriv istället "Saab 93 Sportsedan Vectro Diesel 2003" eller liknande.
Sedan fyll ut texten.
T.ex:

"saab 93 ss diesel som är i bra skick
som går billigt 0.6
besiktad o skattad
nya bromsar runt om
full servicbok med senaste vid 24000"

Skulle jag skrivit:

"Saab 93 Sportsedan i bra skick säljes. Bilen går billigt och drar cirka 0.6L milen.
Bilen är skattad och besiktad t.o.m <insert date here>.
Den har nya bromsar runt om, full service bok och senaste service gjordes vid 24000 mil"

Alltså lägg ner tid på stavning och flytande text!
Du har varken använt stor bokstav, punkt eller flytande text vilket gör det faktiskt lite smått irreterande att läsa (iallafall för mig).

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

I got Dubs!
2 423 Inlägg
12 september 2010
-Michael skrev:
Jag läser inte ens en annons om köparen utger sig för att heta ett bilmärke.

Finns en folkgrupp som kör flitigt med det.
Senast redigerat av Dubs (12 september 2010)

644 Inlägg
12 september 2010
Sen ser det ju seriösare ut om man vet vad modellen heter också..

3 059 Inlägg
12 september 2010
Tycker också den e dyr.. dels för miltalet på 26000+
Och sen att du skriver 20-25 i infon och sen skriver att den rullat över 26000 i texten.. de första jag också tänker är "skojjare". Det är det värsta jag vet, folk som skriver dynga i info och i topic på sina annonser för att sen skriva nått helt annat i texten.. och i många fall avsluta med att "det är inte min bil på annonsen men den är likadan fast en annan färg osse har den lite rost... alltså inte mina 22" på bilden men nästan identiska 14" plåtisar med vintersulor.. lågmilare, bara 25000+ mil."
Och folk som inte vet exakt vad sin egen bil rullat vid det tillfälle dom sätter in annonsen är inte heller särskilt seriösa.
Och själv köper jag aldrig en bil där det inte ens kan ingå ett par bra sommardäck.
Senast redigerat av Smajly (12 september 2010)

3 259 Inlägg
12 september 2010
Börja med att byt namn i annonsen till ditt riktiga namn, folk är oftast så löljiga så dom törs inte ens ringa på en annons där det tex står "saab" som namn... Och jag förstår att invandrare tex skriver så bara för att svenskarna är som dom är! smile

Se till att det inte är några stavfel i annonsen annars tycker jag den är helt okej! Det är lite svårt att sälja bil så här precis efter semestern.. men om nån månad är det full fart igen! Priset är helt okej! Och du ska titta på vad andra begär för sina bilar på blocket, inte vad nån mupplista på internet påstår, dom stämmer oftast inte så bra med den verkliga marknaden! Min bil blev värderad till 21.000kr, finns inte en enda ute på blocket under 45.000kr så det säger ju en hel del! big_smile big_smile

Och bilderna är helt okej! Det är för sjutton en annons... Knappast nån som värderar din bil efter vad du har för kamera, om nån nu skulle göra det så skulle nog jag personligen helst slippa en sån stå o stampa och gnälla på skitiga däck vid försäljning..

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

4 767 Inlägg
12 september 2010
Sen heter den Vector, och inte Vectro..

Jag skulle inte ringa på en bil där ägaren inte har koll på vad han har. Även om det kanske bara är ett stavfel så upplevs det så.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 september 2010
Skriv ditt namn, skriv korrekt modellbeteckning dvs Saab 9-3 Vector SS Diesel. finns ännu mer men det är det jag reagerade mest på.

Sen skulle jag absolut plockat bort sladden vid handbromsen och tallen i spegeln för att ge ett mer neutralt och seriöst intryck. Det finns att jobba på...

Rock'n Roll

414 Inlägg
13 september 2010
nr1: Byt namn. Du heter ju knappast saab?

nr2: Skriv rätt miltal i annonsen!

nr3: ändra rubriken "Saab 93 sportsedan vectro 03 DIESEL" låter inte så bra!
ändra till exempelvis: Saab 9-3 ss Vector 2.2tid (skriv inte årsmodell då den läggs till av blocket själva. Det ser bara fel ut med tex år "2003 -03"!!

Sen tror jag att den kanske skulle behöva en liten prisminskning.

3 059 Inlägg
13 september 2010
JonR skrev:
Börja med att byt namn i annonsen till ditt riktiga namn, folk är oftast så löljiga så dom törs inte ens ringa på en annons där det tex står "saab" som namn...

Skulle säga att det till 99% inte handlar om att "folk inte törs".. utan att det uppfattas så oerhört oseriöst att inte kunna skriva sitt eget namn i en annons.

Sök