3380
Sök

Begär man för mkt för saaben

3 714 Inlägg
14 september 2010
Priset var väl aningens högt, sj så skulle jag säga att den skulle sättas ut för 50 000 kanske 52 000

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

629 Inlägg
14 september 2010
Smajly skrev:
JonR skrev:
Börja med att byt namn i annonsen till ditt riktiga namn, folk är oftast så löljiga så dom törs inte ens ringa på en annons där det tex står "saab" som namn...

Skulle säga att det till 99% inte handlar om att "folk inte törs".. utan att det uppfattas så oerhört oseriöst att inte kunna skriva sitt eget namn i en annons.

Skulle snarare säga att det är en viss folkgrupp som inte är så rolig att ha och göra med (ibland) när det gäller bilaffärer...

Mröh

3 259 Inlägg
14 september 2010
Smajly skrev:
JonR skrev:
Börja med att byt namn i annonsen till ditt riktiga namn, folk är oftast så löljiga så dom törs inte ens ringa på en annons där det tex står "saab" som namn...

Skulle säga att det till 99% inte handlar om att "folk inte törs".. utan att det uppfattas så oerhört oseriöst att inte kunna skriva sitt eget namn i en annons.

Jag värderar det inte så utan tittar mest på hur helheten av annonsen ser ut... är allt skrivet sjysst och korrekt och stämmer med transportstyrelsens uppgifter och ägaren inte ägt bilen sen dagen innan så har iaf inte jag det minsta lilla problem med att ringa på en bil där ägaren säger sig heta "saab"...

Om bilderna är på en rostig sopphög som ser färdig ut för skroten och annonstexten är liknande: Pra vinterdäkena å pra såmardäken fungkerar såm ny pil inte ett fell på pilen, inge råst nånnstans, som helt ny pilen, sen står det "säljare saab" då kanske man hoppar över..... Grejen är väl att många oseriösa tattare använder sig av bilens namn som säljarnamn och då drar dom flesta alla över en kam.. Men som sagt, är helheten av annonsen bra så har iaf jag inga problem med det....

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

62 Inlägg
16 september 2010
håller med grabbarna över. tycker ändå att priset är rätt relevant. allt beror på skicket. lacken m.m och om du får rätt köpare. visa mer seriöshet i annonsen elr vad man säger så ska de nog lösa sig också:)

Sök