3324
Sök

Vassare ljud utan japsdämpare

298 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Hallo!

Jag undrar då vad man kan göra för lite roligare ljud från avgassystemet utan att använda sig utav en japsdämpare. jag vill alltså inte att det ska låta SÅ mycket. bara snäppet värre, ett annat krav är prislappen.. har tyvärr inte den budget man önskar, så ett simons sportsystem är nog att utesluta

Tacksam för svar!

slänger in detta här då jag inte hittade nån vettigare plats. det är ju dock utseende så jag vil ha 2 pipor wink

Projekt ClubJDM
"I reject your reality and substitute my own." - Adam Savage

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
1 364 Inlägg
16 september 2010
Antingen så kan du plocka bort en ljudämpare och ersätta med rakt rör vilket är absolut billigast! eller så byt ut en ljudämpare bara till en simons kostar runt 500kr

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
16 september 2010
Beangt skrev:
Antingen så kan du plocka bort en ljudämpare och ersätta med rakt rör vilket är absolut billigast! eller så byt ut en ljudämpare bara till en simons kostar runt 500kr

bara ett rakt rör är  väl lite väl mycket "volvo-tuning"? tongue
(har hört att det ger ungefär 200hk)
Senast redigerat av Michkijn (16 september 2010)

298 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Beangt skrev:

simons dämpare har inte samma ljud alltså?

Projekt ClubJDM

Arg Snickare
875 Inlägg
16 september 2010
har du 2 ljuddämpare på bilen original så får du ett bättre ljud i bilen om du tar bort en av dom. och det behöver inte låta som en 240 eller 740.

ta bort den minsta av burkarna om du vill ha lite morrigare ljud.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 september 2010
Det blir bättre ljud med en simons om du inte tar samma dimension som t.ex en japsdämpare på 3-4".

Ta en 2,5" burk så kan lag lova att det låter grövre. Satt det på min förra bil och den var långt från vass i ljudet. smile

MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 364 Inlägg
16 september 2010
Michkijn skrev:
Beangt skrev:

bara ett rakt rör är  väl lite väl mycket "volvo-tuning"? tongue
(har hört att det ger ungefär 200hk)

Haha nu var du rolig va? tongue har gjort det på min bmw och den fick ett mkt skönare ljud,  och jag har aldrig påstått att det skulle ge någon effekt ökning men det är dock det billigaste sättet tongue

1 364 Inlägg
16 september 2010
Finns ju olika stora simons ljuddämpare att köpa så jämför med den som du ska byta ut bara så får du ett mkt skönare ljud! wink

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
16 september 2010
menade inte att det var du som sa det. det är väl mer en myt. tongue

298 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Beangt skrev:
Finns ju olika stora simons ljuddämpare att köpa så jämför med den som du ska byta ut bara så får du ett mkt skönare ljud! wink

jag har kollat förr och gjorde det nu igen, men jag hittar inga priser på simons hemsida. jag har hört at andra att de ska finnas, så är jag dum i huvet som inte hittar? tongue

Projekt ClubJDM

1 364 Inlägg
16 september 2010
finns det inte på mekonomen där du bor? smile brukar finnas iaf! big_smile

Sök