3015
Sök

BMW 330i

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
18 september 2010
OverBoosted skrev:
jag såg en sån där saab för några dagar sen.. det var en sån där 9000... och den hade en sån där dumpventil PSCHHHH lät det.

Föresten.. igår.. så käkade jag på mcdonalds.. det var gått.

Ha det så kult..

ha det gott!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

551 Inlägg
18 september 2010
gps18 skrev:
p12 skrev:
Drfrasse skrev:

satan va du kunde va smått uppkäftig roll

du smickrar mig:)

antagligen p12 gör fungerar så o tror att alla fungerar så!
desvärre!

skriv om den där meningen så att man förstår vad du säger.

Haters gonna hate.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 september 2010
gps18 skrev:
Rquired skrev:
p12 skrev:

ursäkta men vad menade du nu?

Jag tror trollet fortfarande tror att hans länk betyder något och har missat anledningen till varför de tyska märkena var frånvarande i ägarundersökningen. Men när han växt upp och tagit körkort kanske han även lär sig att läsa igenom hela artikeln innan han presenterar den som bevis för att svenska bilar skulle vara bättre än tyska.

de saknade whiplashskydd,beviset att tyskarna ligger efter...

För att vara riktigt petig har just ämnet säkerhet aldrig varit aktuellt tidigare utan vi har diskuterat tillförlitlighet, kvalité, ägandekostnader och liknande.

Men visst tyskarna saknar godkänt whiplashskydd, å andra sidan är den säkraste bilen den som gör din till en bättre förare har jag och många andra påstått länge och den senaste tiden har Bmw själva börjat köra samma tema i sin reklam.

Sedan har tyskarna varit långt före på andra områden inom säkerhet, passiva och aktiva antisladdsystem och låsningsfria bromsar till exempel. Men det är typiskt Folksam att lägga all vikt på en sak, gör du en sökning på Google istället skall du se att det finns en åsikter och tveksamheter kring deras statistik.

Men visst om vi hårddrar det; Kör du av vägen i din svensk med sämre vägegenskaper och sämre aktiva skydd; Du klarar nacken åtminstone.

Eller för att vara realistiska; I praktiken där en krock påverkas av tusentals faktorer spelar det ingen roll.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

902 Inlägg
18 september 2010
Rquired skrev:
gps18 skrev:
Rquired skrev:

Jag tror trollet fortfarande tror att hans länk betyder något och har missat anledningen till varför de tyska märkena var frånvarande i ägarundersökningen. Men när han växt upp och tagit körkort kanske han även lär sig att läsa igenom hela artikeln innan han presenterar den som bevis för att svenska bilar skulle vara bättre än tyska.

För att vara riktigt petig har just ämnet säkerhet aldrig varit aktuellt tidigare utan vi har diskuterat tillförlitlighet, kvalité, ägandekostnader och liknande.

Men visst tyskarna saknar godkänt whiplashskydd, å andra sidan är den säkraste bilen den som gör din till en bättre förare har jag och många andra påstått länge och den senaste tiden har Bmw själva börjat köra samma tema i sin reklam.

Sedan har tyskarna varit långt före på andra områden inom säkerhet, passiva och aktiva antisladdsystem och låsningsfria bromsar till exempel. Men det är typiskt Folksam att lägga all vikt på en sak, gör du en sökning på Google istället skall du se att det finns en åsikter och tveksamheter kring deras statistik.

Men visst om vi hårddrar det; Kör du av vägen i din svensk med sämre vägegenskaper och sämre aktiva skydd; Du klarar nacken åtminstone.

Eller för att vara realistiska; I praktiken där en krock påverkas av tusentals faktorer spelar det ingen roll.

saabs TCS har varit betyyyydligt mer avancerad,stabil o effektiv sen tidigare än tyskarnas.Folksams resultat är verklighetsbaserade och de säger en hel del...
Om passiv säkerhet pratar vi inte.....även en 5årig i Brasilien vet att volvo o saab får betydligt flera poäng än tyskar!!!!JAg kommer inte ens ner till den nivå att diskutera kring detta.Om köra av vägen,ja i vintras man har sett hur många bmw har kört av vägen!Av tyskar bara audi quattro klarat sig hyfsat.Kolla bara på iwontbuyfromgm sidan o ska hitta en del JUST BMW foto som har verkligen varit ur vägen pga "tysk kvalite"!!hoppas att jag hade med mig min extern HD för att maila foto till dig!
En sak till,medan jag var i Kanada jag kollar motsv fråga hos försäkringsbolags listor o hade inte så stora avvikelser ifrån folksams! O sist varför kör du inte själv ifrån vägen i den blinky-blinky bilen så får du se hur mkt av dig ska vara kvar!Garanterat NADA!

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
18 september 2010
kolla på wrecked exotics finns massor av bmw o sånna bilar wink

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

902 Inlägg
18 september 2010
Drfrasse skrev:

tack!!big_smilesmile

551 Inlägg
18 september 2010
Drfrasse skrev:

antar att det är därför det inte är några jävla saabar där. eller kan det vara för att mormor (87) kör saab o inte bmw?

Haters gonna hate.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 september 2010
gps18 skrev:
Rquired skrev:
gps18 skrev:

saabs TCS har varit betyyyydligt mer avancerad,stabil o effektiv sen tidigare än tyskarnas.Folksams resultat är verklighetsbaserade och de säger en hel del...
Om passiv säkerhet pratar vi inte.....även en 5årig i Brasilien vet att volvo o saab får betydligt flera poäng än tyskar!!!!JAg kommer inte ens ner till den nivå att diskutera kring detta.Om köra av vägen,ja i vintras man har sett hur många bmw har kört av vägen!Av tyskar bara audi quattro klarat sig hyfsat.Kolla bara på iwontbuyfromgm sidan o ska hitta en del JUST BMW foto som har verkligen varit ur vägen pga "tysk kvalite"!!hoppas att jag hade med mig min extern HD för att maila foto till dig!
En sak till,medan jag var i Kanada jag kollar motsv fråga hos försäkringsbolags listor o hade inte så stora avvikelser ifrån folksams! O sist varför kör du inte själv ifrån vägen i den blinky-blinky bilen så får du se hur mkt av dig ska vara kvar!Garanterat NADA!

Du menar Saab´s ökända TCS som tidigare var känt för att fela och ofta monteras bort från äldre modeller?

Nej, tyskarna var och är före på den biten, sedan finns det självklart undantag. Mercedes W168 (Som i och för sig revolutionerade det aktiva skyddet med teknik från Bosch) och tidiga sladdglada Bmw E60 är exempel.

Att Bmw ofta hamnar i diket är ingen direkt nyhet men det kan vem som helst härleda till att det är roliga bilar att köra, av samma anledning ser man ofta äldre Volvo i diket eftersom de är billiga och populära som bland annat vinterbilar. Men du menar alltså på fullaste allvar att Volvo är säkra fast de hamnar i diket men Bmw är farliga för att de hamnar i diket?

Angående Folksam, tja gör en sökning själv. Sedan får du gärna skriva vilken "blinky-blinky"-bilen är, nu har ett troll och en entusiast av marknadens sämre bilar förolämpat mina bilar utan att utveckla åsikten...

1 035 Inlägg
18 september 2010
minb kompis brosa kör en saab 9000 2.3 med 260 hk dratt om många bmws wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/112929/996508_9506at.jpg

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

551 Inlägg
18 september 2010
Drfrasse skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/112929/996508_9506at.jpg

har en kompis med en 650 hk bmw e30. drar nog de flesta saabar. o dessutom är min pappa starkare än din!

Haters gonna hate.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 september 2010
gps18 skrev:
Drfrasse skrev:

tack!!big_smilesmile

Det är helt enkelt som så att öl är fruktansvärt mycket godare än mjölk men orsakar en herrans massa problem när det missbrukas. Ett tråkigt glas mjölk har aldrig skadat någon men å andra sidan inte skapat någon glädje heller. Observera att detta är en liknelse, jag struntar i om ni älskar mjölk men även då bör ni förstå innebörden.

För att vara övertydlig är Volvo och Saab att likna vid ett glas mjölk.

Och detta är en av många anledningar till att Folksam´s statistik är missvisande.
Senast redigerat av Rquired (18 september 2010)

902 Inlägg
18 september 2010
p12 skrev:
Drfrasse skrev:

antar att det är därför det inte är några jävla saabar där. eller kan det vara för att mormor (87) kör saab o inte bmw?

kolla så får du se!

1 035 Inlägg
18 september 2010
p12 skrev:
Drfrasse skrev:

har en kompis med en 650 hk bmw e30. drar nog de flesta saabar. o dessutom är min pappa starkare än din!

wtf ? du e lite väl uppkäftig o klart den har mer än 100% hästar än saaben så självklart du får gemföra äpplen med äpplen o päron med päron smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

902 Inlägg
18 september 2010
Rquired skrev:
gps18 skrev:
Drfrasse skrev:

tack!!big_smilesmile

Som P12 skrev, exotics. Du ser en massa Ferrari där med tex...

Det är helt enkelt som så att öl är fruktansvärt mycket godare än mjölk men orsakar en herrans massa problem när det missbrukas. Ett tråkigt glas mjölk har aldrig skadat någon men å andra sidan inte skapat någon glädje heller. Observera att detta är en liknelse, jag struntar i om ni älskar mjölk men även då bör ni förstå innebörden.

Och detta är en av många anledningar till att Folksam´s statistik är missvisande.

I så fall du kan ta hänsyn till nån statistik från Turkiet som det står att BMW är bra bilar.
De är populära där....

551 Inlägg
18 september 2010
Drfrasse skrev:
p12 skrev:
Drfrasse skrev:

wtf ? du e lite väl uppkäftig o klart den har mer än 100% hästar än saaben så självklart du får gemföra äpplen med äpplen o päron med päron smile

okay men en gammal bmw 540 drar din kompis saab. var det en bättre jämförelse?

Haters gonna hate.

902 Inlägg
18 september 2010
p12 skrev:
Drfrasse skrev:

kolla på youtube saab 850hk på 4cyl o 2,3lit
ingen chans att en bmw kan klara så mkt i en 4cyl motor o vara körbar!
hahahaha!!!

1 035 Inlägg
18 september 2010
för att få slut på detta Tjaffset
Ingen bil e bäst
finns bara bra o sämre bilar ingen e bäst alla har FÖR OCH NACKDELAR klart saab E bra bil liksom Bmw men jag tar hälldre saab smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

551 Inlägg
18 september 2010
gps18 skrev:
Rquired skrev:
gps18 skrev:

tack!!big_smilesmile

I så fall du kan ta hänsyn till nån statistik från Turkiet som det står att BMW är bra bilar.
De är populära där....

fan menar du med det där? att invandrare kör bmw kanske?! o är det på något sätt negativt att var invandrare?

Haters gonna hate.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 september 2010
gps18 skrev:
Rquired skrev:
gps18 skrev:

tack!!big_smilesmile

De är populära där....

Mycket möjligt, men jag bryr mig ärligt talat inte speciellt mycket om Turkiet. Jag refererar därför istället till svensk statistik. Ovanstående smått rasistiska inlägg gör mig däremot övertygad om att du rymt från Facebook, Hamsterpaj, snyggast eller liknande populära ungdomssidor.

Välkommen tillbaka den dag du är myndig eller åtminstone börjat övningsköra!

1 035 Inlägg
18 september 2010
p12 skrev:
Drfrasse skrev:
p12 skrev:

okay men en gammal bmw 540 drar din kompis saab. var det en bättre jämförelse?

hur vet du det har du ens sätt den har du kört den? nej DÅ SÅ! va ej så jävla infantil.....

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök