Rquired skrev:
gps18 skrev:
Rquired skrev:
Jag tror trollet fortfarande tror att hans länk betyder något och har missat anledningen till varför de tyska märkena var frånvarande i ägarundersökningen. Men när han växt upp och tagit körkort kanske han även lär sig att läsa igenom hela artikeln innan han presenterar den som bevis för att svenska bilar skulle vara bättre än tyska.
de saknade whiplashskydd,beviset att tyskarna ligger efter...
För att vara riktigt petig har just ämnet säkerhet aldrig varit aktuellt tidigare utan vi har diskuterat tillförlitlighet, kvalité, ägandekostnader och liknande.
Men visst tyskarna saknar godkänt whiplashskydd, å andra sidan är den säkraste bilen den som gör din till en bättre förare har jag och många andra påstått länge och den senaste tiden har Bmw själva börjat köra samma tema i sin reklam.
Sedan har tyskarna varit långt före på andra områden inom säkerhet, passiva och aktiva antisladdsystem och låsningsfria bromsar till exempel. Men det är typiskt Folksam att lägga all vikt på en sak, gör du en sökning på Google istället skall du se att det finns en åsikter och tveksamheter kring deras statistik.
Men visst om vi hårddrar det; Kör du av vägen i din svensk med sämre vägegenskaper och sämre aktiva skydd; Du klarar nacken åtminstone.
Eller för att vara realistiska; I praktiken där en krock påverkas av tusentals faktorer spelar det ingen roll.
saabs TCS har varit betyyyydligt mer avancerad,stabil o effektiv sen tidigare än tyskarnas.Folksams resultat är verklighetsbaserade och de säger en hel del...
Om passiv säkerhet pratar vi inte.....även en 5årig i Brasilien vet att volvo o saab får betydligt flera poäng än tyskar!!!!JAg kommer inte ens ner till den nivå att diskutera kring detta.Om köra av vägen,ja i vintras man har sett hur många bmw har kört av vägen!Av tyskar bara audi quattro klarat sig hyfsat.Kolla bara på iwontbuyfromgm sidan o ska hitta en del JUST BMW foto som har verkligen varit ur vägen pga "tysk kvalite"!!hoppas att jag hade med mig min extern HD för att maila foto till dig!
En sak till,medan jag var i Kanada jag kollar motsv fråga hos försäkringsbolags listor o hade inte så stora avvikelser ifrån folksams! O sist varför kör du inte själv ifrån vägen i den blinky-blinky bilen så får du se hur mkt av dig ska vara kvar!Garanterat NADA!
-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)