I fjol höstas så krockade jag med min audi. Hade precis plockat ut pärlan ur garaget. Skulle köra hem henne å ställa på/försäkra osv.. I korsningan strax innan min parkering (T-korsning), så kom det en bmw 525 å blinkade in. Så jag åkte ut.. Jag han precis att se bmw:n i ögonvrån å konstaterade att gubben inte svängde.. Det enda jag han med var att klampa gasen i botten, typiskt så spann bilen. Å vipps så hade jag en bmw i sidan. Krocken resulterade i trasig bakdörr, tröskel, kofångare fälg och bromsok på min bil.. Gubben som körde bmw:n påstod att han inte blinkade.. (naturligtvis) Och eftersom det var lämna företräde ifrån mitt håll så blev jag skyldig till kalaset.. Jag hade ändå lite tur i oturen. Gubben hade krockat dagen innan med en annan bil så de skadorna som blev på hans bil, fixade han så att de kom med i den rapporten. Eftersom min bil var oförsäkrad så fick jag punga ut för reparationen själv.. 17700:- gick kalaset på.. Så jag fick leva på nudlar ett litet tag..
Så passa et att åka oförsäkrat. Även om ni bara ska en liten bit.. Det kan bli riktigt dyrt..
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.