3861
Sök

Pysventil/dumpventil

14 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Tjenare!

Ja undrar vad skillnaden e på pysventil och dumpventil?? tongue
Och vilket e bäst att ha ??? smile

Tack på förhand MVH saabt

Forummoderator
26 389 Inlägg
22 september 2010
Pysventil: En genväg till att höja laddtrycket med. Exempel är Dawes Device där man helt enkelt skruvar upp - eller ner - till önskat laddtryck. Laddtrycksmätare är positivt att ha till detta.

Dumpventil: Något man har under huven som ger ifrån sig olika ljud beroende på modell och märke.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

14 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Aah okey smile taack så mkt för hjälpen smile

Superstar
511 Inlägg
22 september 2010
Dumpventilen/avlastningsventilen sitter på bilar med turbo original och fyller en funktion. Den låter om du har en öppen dump eller ett öppetfilter. Då hörs det när den släpper ut övertrycket som bildas. Det sitter en återcirkulerande dump på din saab.

Pysventilen är som sagt ett sätt att ställa laddtryck. Dåligt enligt vissa, bra endligt andra. Det funkar inte med "pysventil" på din saab.

//K

347 Inlägg
22 september 2010
Köp min dumpventil som jag hade på audin har tröttnat på ljudet den kostade 2400 ny och är hybrid men går att göra 100% atmosfärisk och 100% återcirkulerande kanon är den och röd också wink ge mig 500kr wink

Patrick^^

14 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
faaan vaa niice big_smile får ta å kolla på den någon dag smile hjälper du mig att sätta dit den ?? smile

347 Inlägg
23 september 2010
as enkelt bara att byta ut orginalet googla instruktioner för det. kan inget om saab.

Patrick^^

Sök