2588
Sök

Kan någon hjälpa mig med min volvo 850????

4 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Hej behöver hjälp me min volvo 850. köpte den för någon dag sedan och ägaren då sa att de e en volvo 850 glt 170hk men han sa att han hade pilalt lite på motor så den låg mellan 180 till 192 hk. men när ja kör den så e den rätt så slö och seg .1:an o 2:ans växel varvar den ganska snabbt men sen på 3:an blir den ganska slö . o 4:an o 5:an e den slö som fan . när ja börjar köra så skakar bilen lite förlorar iblan tomgången men blir normal igen. vet inte vad felet e faktisk .den ska ju va snabb???

All svar uppskattas som fan !

8 250 Inlägg
27 september 2010
Är det variabelt insug på den så kan man ju börja med att se över det. Sen kan man kolla om den drar tjuvluft. Att göra ren gasspjääll och tomgångmotor, samt smörja tomgångsmoton kan va en bra ide. Kan va därför den går dåligt. Tändstift / kablar / rotor och fördeklarlock är friska?

4 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Tändstift / kablar / rotor och fördeklarlock är friska så vitt jag vet . ägaren sa med att han trodde den drog tjuvluft någonstans. men han sa att dom på verkstaden hade sagt att man måste byta topplocks packningen ? han som sa detta till mig sa också att han hade köpt packningen . o ja fick ett insugspackning

8 250 Inlägg
27 september 2010
Då är det väl enklast att börja kolla det där med tjuvluften. Kolla slangar och runt insugspackningen. Enklast är om du låter bilen stå på tomgång och sprayar med startgas. hittar du nånstans där varvtalet ökar om du sprayar så har du hittat en läcka.

4 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Tack för hjälpen ska nog testa de du sa!

8 883 Inlägg
27 september 2010
§2 När du startar en ny tråd
Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om.
Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning.
Se rubriksanvisningarna (§3 och §4)
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök