Då var det dags för en update igen.
Drog in bilen i verkstan idag igen. Hade min kära sambo med mig som lite moraliskt stöd och hjälpreda också.
Är smidigt att ha tillgång till diverse maskiner när man ska dra bilen in och ut ur verkstan.
Började sedan med att borsta och blästra rent det andra hjulhuset. Dessbättre krävde den sidan inte någon lagning utan bara att direkt efter gå på med grunden.
Medans sambon började att lägga första varvet med färg på hjulupphägningen. Ett lager till och dit med nya stötdämpare så får det duga så länge.
Sen gjordes en liten utflykt lagomt lång för att grunden skulle hinna torka och rostskyddskassan läggas.
Hade ju tänkt lyfta motorn idag, En kompis skulle hjälpa mig då vi ska ställa balnd annant använda en traktor då inget annat vettigt finns att fästa lyftblocket i. Men han fick förhinder idag så det blir en annan gång.
Satt förresten och kollade runt lite igår kväll. Motorn från första generationen av Audi 100 borde passa även i Audi 60. Vore ju intressant om man kunde hitta en sådan så småningom, Blir ju nästan 40 hästar extra på en gång.
Nu blir det nog lite lugnt med shoppandet ett tag dock då den avsatta budgeten för bilar denna månad är slut. Men lite smått och gott finns ju i förrådet så totalt stillestånd komer det ju inte bli.