2565
Sök

Av med körkort 145 på 110 väg

86 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
För ungefär en timme sedan blev man av med lappen för man körde 145 på 110 väg. Största jävla misstaget i mitt liv.
Någon som vet ungefär hur länge det tar innan jag får ta om kortet ? hade bara prövotid ju sad(((

Svartlistad
446 Inlägg
29 september 2010
nej fyfan va tråkigt! en kompis fick vänta 6månader innan han fick börja ta om det..

1 772 Inlägg
29 september 2010
Ta dig tid och verkligen skriv ihop nånting riktigt poetiskt som överklagan så kan du få ner spärrtiden bra.

Det gjorde jag när jag körde 126km/h på 90 väg, fick endast 1 månads spärrtid så det var ej så farligt, det drygaste är bara att prövotiden börjar om.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

5 Inlägg
29 september 2010
Fy fan det får en tänka efter hur man själv kör ute på vägarna! Håller med Nordström, skriv något riktigt sannolikt på överklagan! Inte omöjligt att få ner tiden!

Beklagar Killen!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
29 september 2010
Gjort är gjort, det hjälper inte att böla på ett forum.

162 Inlägg
29 september 2010
Tråkigt som fan för dig. Du körde 35km/h över hastighetsgränsen, och normalpåföljden av det är indraget körkort i 2 mån, och böter. Nu hade du prövotid, så du får kanske vänta i 2 mån före du får börja ta om ditt körkort?

@ Dubs: Han bölar inte, han ställer en fråga. Nab.
Senast redigerat av HalfShell (29 september 2010)

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Muttley
29 september 2010
Alla "jag tappa körkortet hur lång spärrtid är de kvar för jag palla inte fråga polisen eller transportstyrelsen" trådar är böltrådar.

Finns säkert 100 trådar om detta.

German Engineering
9 083 Inlägg
29 september 2010
Tråkigt att höra men gjort är gjort. Du har lärt dig en läxa iallafall. Angående om spärrtid så beror det på hur grovt brottet är, men i ditt fall skulle jag tippa på mellan 2-6 mån.

Kom ihåg, kör aldrig för fort oavsett prövotid eller inte. Lycka till smile

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

904 Inlägg
29 september 2010
en polare gjorde 250 på 90 väg han fick vänta 5år  bara ta nya tag å göra om lappen å ge tusan att köra för fort

AUTOTECH S60 power

716 Inlägg
29 september 2010
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
29 september 2010
Finns bara ett bra svar. Skyll dig själv, du kommer att få ta om lappen och inte mycket att göra åt det.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

5 089 Inlägg
29 september 2010
oj. undra hur många gånger denna frågan har kommit upp. och alltid samma svar som stämmer så bra så.. vänta och se...

\Lindgren

280 Inlägg
29 september 2010
Alla kör för fort mer eller mindre.. varför skriva spydiga kommentarer än svara på hans fråga?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 september 2010
JoakimNilsson skrev:
För ungefär en timme sedan blev man av med lappen för man körde 145 på 110 väg. Största jävla misstaget i mitt liv.
Någon som vet ungefär hur länge det tar innan jag får ta om kortet ? hade bara prövotid ju sad(((

Damn, gick saaben så fort? tongue .. ack, så synd! bara bit i det sura äpplet och ta om de! big_smile U can DO it! ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

420 Inlägg
29 september 2010
Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Muttley
29 september 2010
worlax skrev:
Alla kör för fort mer eller mindre.. varför skriva spydiga kommentarer än svara på hans fråga?

okej. riktigt svar..

sök i forumet

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
29 september 2010
Surt, å du lär antagligen inte göra om de i första taget... Skriv en bra och trovärdig förklaring om att du behöver körkort i jobbet eller nåt sånt, å skicka till länstyrelsen, då borde du inte få mer än en månad...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

86 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Memme skrev:
JoakimNilsson skrev:

Damn, gick saaben så fort? tongue .. ack, så synd! bara bit i det sura äpplet och ta om de! big_smile U can DO it! ;D

Var dock en 850 jag körde.

841 Inlägg
29 september 2010
ut o kör de sista timmarna nu lite ...har för mig man få köra 24 h till efter att snuten tatt lappen från dej

5 198 Inlägg
29 september 2010
Memme skrev:
JoakimNilsson skrev:

Hade han haft saaben så hade han bara behövt veva ner rutan och slänga ut koret,, de hade inte hunnit stoppa han ens lol

Sök