4594
Sök

Varför alla dessa överkluddade reg nr?

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2010
LejonLeo skrev:
FireTraXX skrev:
Detta är anledningen.

http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.as … d=38408423

Transportstyrelsen, hitta.se och upplysning.nu.
Så har jag allt jag behöver veta om dig för att ta bilen ifrån dig.

Jaha? Du vet var jag bor? Än sen då? Vill du komma hit och hälsa på min hund?
Det är ju samma sak som när jag åker och handlar mat. Om nån för upp ögonen för bilen är det ju bara att ta numret. Det är ju inte så att jag upphör att existera bara för att jag suddar över mitt reg nr...??

Ja, men vill man knycka en fet bil så är det lättare att leta upp en på blocket eller garaget än att köra runt runt runt i stan.
Människor är lata, även tjyvar.

LejonLeo skrev:
Hmm... men det kryllar ju tex av bilar (med reg nr) i filmer och reklam och bilder i största allmänhet...

Kolla upp dessa regnr, alla du ser är falska.
Senast redigerat av FireTraXX (3 oktober 2010)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 714 Inlägg
3 oktober 2010
En del kanske har en bil med billjud för 50k i bilen trots att det ser ut som vilken annan bil som helst kan ju vara en av anledningen... eller så är folk rädda för tjuvar men sanningen är väl att det är enkelt att kolla upp en bil i dagens läge tyvärr...

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

10 Inlägg
4 oktober 2010
Kan man inte kontakta vägverket eller liknande för att hemlighålla bokförd adress?

DFFL
9 020 Inlägg
4 oktober 2010
xxxphxxx skrev:
Kan man inte kontakta vägverket eller liknande för att hemlighålla bokförd adress?

Offentliga uppgifter, så nej, de "hemligstämplar" inte ditt regnr bara för att du vill det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
4 oktober 2010
På forum ock liknande kan jag förstår att vissa raderar sin skylt, men absolut inte då man vill sälja bilen! Då undrar man ju bara om personen har något att dölja!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 oktober 2010
För mig är det självklart att inte visa regnummer på t.ex garaget.org Där några av sveriges mest omogna 18+ hänger.

Hamnar man i bråk med någon så ska den personen inte kunna ta reda på info om t.ex
min bil är besiktad
hur många ägare den har haft
Om min bil verkligen är besiktad med den motorn jag har i bilen.
Vem som står som ägare.

Det finns mycket idioter som bara är ute efter att "lägga sig i" och jävlas så mycket som möjligt... Därför stryker jag regnummet här online.. Nu har jag inget större värde i min bil så jag är inte rädd för att tjuvar ska spana in den över nätet, och jag har inget att dölja med bilen heller... men jag tänker inte låta folk kolla upp bilen för att jävlas.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

8 Inlägg
8 oktober 2010
Min egen uppfattning är följande: att Kalles förstabil, en sönderstylad Honda CRX med måsvingar från 91, givetvis med neonljus oftare är censurerad än tex en Porsche eller Ferrari i miljonklassen. Kanske inte stämmer, men något jag fått för mig)

Sen finns det ju faktiskt möjligheten att man har ett pinsamt regnummer som vid första anblick skulle göra bilen svårsåld. Någon i stil med KKK, HBT, NSF o andra goa kombos.
Senast redigerat av dontpanic (8 oktober 2010)

689 Inlägg
8 oktober 2010
FordRSC skrev:
På forum ock liknande kan jag förstår att vissa raderar sin skylt, men absolut inte då man vill sälja bilen! Då undrar man ju bara om personen har något att dölja!

¨
Samma här. Är bilen så hemlig att dom måste dölja numret i annonsen så ringer jag på en annan

1 067 Inlägg
13 oktober 2010
Folk på forum och blocket HAR råkat ut för stölder av delar eller hela bilar.

Som stackarn på Autopower. Lade ut sin e39 på blocket på måndag.. På Onsdag morgon hade han inget M-paket, navi eller xenon kvar....   Förvisso blocket men..  Om de är ute och cruisar i suburbia så brukar de ta ett helt koppel bilar inte bara en som i det här fallet.

Bara och kika på bildgallerierna här på garaget. Finns många bilder på bilar med omaskade skyltar, hål i rutorna och försvunna stereoprylar med mera.  I små hålor är det inte svårt att hitta igen vem som äger en viss bil och vars dem bor men...  Tjuvar tenderar att vara rätt lata om det inte är stora värden på G:

Om man publicerar sina egna bilder med foton på vald plats och mörkat reg# så är man så skyddad man kan bli. 

Jag tycker inte det är konstigt med ett dolt reg# på en finare bil på forum eller blocket.   En utrostad 142 på 4 olika plåtfälgar gör mig nog mer konfunderad dock smile

Rec,Glas,Plåt & Service Mekaniker
24 Inlägg
13 oktober 2010
För att citera andra här så förstår jag mycket väl att man mörkar sitt regnr för det går att få fram alla personuppgifter vart man bor och stortsätt all info om bilen. för att ta ett exempel; en kille skulle sälja sin enduro hoj, la ut hojen på blocket Å TOG INTE BORT REGNRET. En kväll hörde han ett jävla liv på tomten å gick ut å kolla å möter 4 pers som släpar iväg hojen. Samma sak ifall man har lagt en hel del pengs i å på bilen...någon kollar upp regnret å åker hem å plockar de dem vill ha. Sen som sagt finns de ju jävla idioter som tror att andras saker är sina egna eller vill jävlas...har man en bil som me möe prylar i eller vill va ifred så mörkar man regnret helt enkelt. Å gällande annonser så är de samma sak där, lättaste stället att kolla efter en bil som man är intresserad av eller delar är man intresserad av. Bara ta regnret å åka liksom. Och är man intresserad av ett fordon så ringer man å frågar om regnret.  Svårare är de inte tongue

Peugeot skadad, vart fan kom torx-skruven ifrån?

Krom-fascisten
439 Inlägg
13 oktober 2010
joakim89 skrev:
C-son skrev:
Håller med dom andra om att man skyddar sina grejer så klart, men samtidigt då så kan dom ju komma hem och kolla som någon skrev för att sen komma tillbaka och ta skiten, men då har man gjort det man kan iaf elelr hur.
Men för att sen konfrontera dom som svarat emot detta med att dölja nummerplåten, jag slår vad om att ni låser era bilar? varför gör ni det då? det är ju bara för tjuven att knacka en ruta, är de också en falsk trygghet att låsa då?
Klart man gör de så säkert för sig som möjligt, man är väl inte dum

Låser aldrig mina bilar, de är ju onödigt tjuvarna går in hur som helst, dom gör bara mer skada när dörren är låst

vad fint.. då kommer jag förbi en sväng senare ikväll då. cool

Rec,Glas,Plåt & Service Mekaniker
24 Inlägg
13 oktober 2010
mr_yeahman skrev:
joakim89 skrev:
C-son skrev:
Håller med dom andra om att man skyddar sina grejer så klart, men samtidigt då så kan dom ju komma hem och kolla som någon skrev för att sen komma tillbaka och ta skiten, men då har man gjort det man kan iaf elelr hur.
Men för att sen konfrontera dom som svarat emot detta med att dölja nummerplåten, jag slår vad om att ni låser era bilar? varför gör ni det då? det är ju bara för tjuven att knacka en ruta, är de också en falsk trygghet att låsa då?
Klart man gör de så säkert för sig som möjligt, man är väl inte dum

Låser aldrig mina bilar, de är ju onödigt tjuvarna går in hur som helst, dom gör bara mer skada när dörren är låst

vad fint.. då kommer jag förbi en sväng senare ikväll då. cool

Precis wink varför ska man då ha larm i bilen då? onödigt ju. bättre att tjuvarna får jobba ifred så att dem inte sliter sönder nått i bilen tongue om man säger så här då; låser ni dörren till ert hem då? kanske också onödigt...

Peugeot skadad, vart fan kom torx-skruven ifrån?

3 259 Inlägg
13 oktober 2010
JoXzy skrev:
Och är man intresserad av ett fordon så ringer man å frågar om regnret.  Svårare är de inte tongue

Exakt... förstår verkligen inte problemet med det hela! big_smile

Nästan så att man kan vända på steken och påstå att varför måste man veta regnummret på en bil när man inte är såpass intresserad av en bil att man törs ringa? Går ju att undra om man har nått "fuffens" för sig då också egentligen! wink Visst underlättar det att ha regnumret direkt men det är bara ett telefonsamtal bort... Och ingen kan bitas genom telefonen...... smile
Senast redigerat av JonR (13 oktober 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

5 198 Inlägg
13 oktober 2010
JonR skrev:
JoXzy skrev:
Och är man intresserad av ett fordon så ringer man å frågar om regnret.  Svårare är de inte tongue

Exakt... förstår verkligen inte problemet med det hela! big_smile

precis.. de flesta är så säljkåta så dom talar både om var dom bor och reg nummer...

Sök