4620
Sök

Varför alla dessa överkluddade reg nr?

LejonLeo
1 oktober 2010
Jag behöver få svar på en fråga som gäckar mig: VARFÖR kluddar folk över sina reg nr i annonser, eller t.o.m. här på forumet? Vad är vitsen? Är de rädda att jag ska plita ner deras nuffror och skicka till SÄPO?
Eller ska kolla med vägverket att bilen verkligen är en svart -89:a...? Snälla ni som mörkar era reg skyltar, berätta varför ni gör er det besväret. Jag förstår mig inte på er.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 oktober 2010
Manny skrev:
Jävligt enkelt. folk hittar hem till dom och knycker skiten, har hänt alltför ofta!

Precis, har man reg.nr kan man få fram ägaren. Har man namn på ägaren är det busenkelt att få fram hemadress.

Vill man då stjäla bilen eller kanske stereoprylar så är det "bara" att åka dit och hämta.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 oktober 2010
Som dom andra sagt, det är inte för man är rädd att folk ska ta reda på något om bilen, utan att dom ska stjäla eventuell utrustning som kanske kostar väldigt många tusen kronor!

Så det är ju  bara till att försvara sina saker!

1 772 Inlägg
1 oktober 2010
Kunde du inte lista ut det själv?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

5 198 Inlägg
1 oktober 2010
Fast å andra sidan ser ju *tjyvarna* bilen på stan oxå

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 oktober 2010
gamlingen skrev:

Men man behöver ju inte göra det lättare än nödvändigt för dom, genom att ge ut allt här! smile

8 Inlägg
1 oktober 2010
om en är så förbannat rädd om sina stereo grejer osv så behöver en väl inte lägga ut bil på näte då?

5 198 Inlägg
1 oktober 2010
_DamnIt skrev:
gamlingen skrev:

Men man behöver ju inte göra det lättare än nödvändigt för dom, genom att ge ut allt här! smile

Det är väl bara för dom *intresserad* att ringa å låta seriös så får man nummer antingen genom tele eller besök..  tror det är en falsk trygghet att sudda nummer.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 oktober 2010
gamlingen skrev:
_DamnIt skrev:
gamlingen skrev:

Det är väl bara för dom *intresserad* att ringa å låta seriös så får man nummer antingen genom tele eller besök..  tror det är en falsk trygghet att sudda nummer.

Men samtidigt är det  princip en falsk trygghet att låsa bilen också. Vill dom ta sig in så gör dom det oavsett.
Men varför göra det lättare för dem än vad det redan är?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (1 oktober 2010)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

R1 driver!
5 128 Inlägg
1 oktober 2010
gamlingen skrev:
_DamnIt skrev:
gamlingen skrev:

Syftade dock bara på anledningen varför man gör det i forum nu. I annonser vet jag inte varför folk gör det

5 198 Inlägg
1 oktober 2010
_DamnIt skrev:
gamlingen skrev:
_DamnIt skrev:

Syftade dock bara på anledningen varför man gör det i forum nu. I annonser vet jag inte varför folk gör det

Ja du menar så,, ja.. haha såg just att jag har halva suddat oxå.. vettefan varför..
Senast redigerat av gamlingen (1 oktober 2010)

5 198 Inlägg
1 oktober 2010
te_wik skrev:
gamlingen skrev:
_DamnIt skrev:

Men samtidigt är det  princip en falsk trygghet att låsa bilen också. Vill dom ta sig in så gör dom det oavsett.
Men varför göra det lättare för dem än vad det redan är?

Igentligen så,, vill dom ha den så tar dom den oavsett om den står låst i garaget eller om numret är suddat.

Mvh Tommy

1 468 Inlägg
1 oktober 2010
om du bygger om en bil invändigt o sätter in stereo för 200.000:- o så lägga ut regnr så hela sverige kan se det? galenskaper.

Är man rädd om sakerna så håller man regnr skyddat in i det sista för annars kanske oavsett var man nu ser reg nr "här på gorg kanske eller på blocket" så ser en person det i malmö o ser sin chans o åker upp tilll kiruna o gör inbrott i en bil o åker ner till malmö igen fort som fan. vem är den huvudmisstänkte? grannen som dreglat på bilen sen bygget kom i i bilen eller den helt främmande människan i malmö?

Det är en anledning till att jag inte ens lägger ut bilder på mina saker när dom är i bilen. grannen kanske känner igen platsen.

Dom som råkat ut för inbrott och blivit av med saker för måååånga 10.000tals kronor tar det säkra före det osäkra. jag är en av dom!

1 380 Inlägg
1 oktober 2010
kkkalleballe skrev:
om en är så förbannat rädd om sina stereo grejer osv så behöver en väl inte lägga ut bil på näte då?

då skulle nog garaget dö ut om alla som är rädda om sina bilar inte lägger upp dem på nätet .. och det tar 2 sekunder att sudda reggnr så varför inte ta sig den lilla extra tiden som det tar och kanske rädda sina grejer i bilen ?

1 265 Inlägg
1 oktober 2010
C-son skrev:
Håller med dom andra om att man skyddar sina grejer så klart, men samtidigt då så kan dom ju komma hem och kolla som någon skrev för att sen komma tillbaka och ta skiten, men då har man gjort det man kan iaf elelr hur.
Men för att sen konfrontera dom som svarat emot detta med att dölja nummerplåten, jag slår vad om att ni låser era bilar? varför gör ni det då? det är ju bara för tjuven att knacka en ruta, är de också en falsk trygghet att låsa då?
Klart man gör de så säkert för sig som möjligt, man är väl inte dum

Låser aldrig mina bilar, de är ju onödigt tjuvarna går in hur som helst, dom gör bara mer skada när dörren är låst

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 oktober 2010
joakim89 skrev:
C-son skrev:
Håller med dom andra om att man skyddar sina grejer så klart, men samtidigt då så kan dom ju komma hem och kolla som någon skrev för att sen komma tillbaka och ta skiten, men då har man gjort det man kan iaf elelr hur.
Men för att sen konfrontera dom som svarat emot detta med att dölja nummerplåten, jag slår vad om att ni låser era bilar? varför gör ni det då? det är ju bara för tjuven att knacka en ruta, är de också en falsk trygghet att låsa då?

Låser aldrig mina bilar, de är ju onödigt tjuvarna går in hur som helst, dom gör bara mer skada när dörren är låst

Å det är ju riktigt smart att skriva på ett forum också wink

Mvh Tommy

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 oktober 2010
Dagens most stupid question ?

C H E V R O L E T <3

1 468 Inlägg
1 oktober 2010
te_wik skrev:
joakim89 skrev:
C-son skrev:

Mvh Tommy

han kanske gör som jag? aldrig har några värdesaker kvar i bilen över natten o bara kopplar in det när man e på sånt "humör". jag har aldrig haft en bas eller slutsteg kvar i min bil över en hel natt. cool

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 oktober 2010
Leo86 skrev:
te_wik skrev:
joakim89 skrev:

Mvh Tommy

han kanske gör som jag? aldrig har några värdesaker kvar i bilen över natten o bara kopplar in det när man e på sånt "humör". jag har aldrig haft en bas eller slutsteg kvar i min bil över en hel natt. cool

Beror ju på vad det är för långfingriga idioter som kommer. Vet en polare som blev av med ratten.. haha å några har blivit av med pedalerna. tongue

Mvh Tommy

Sök