Vi börjar med en projekttråd för en bil man itne ser så mycket av här på gorg o kallar för gubbaräcer, nya S80 är sportigare än gamla men jag tänkte spinna vidare på lite mer sportig linje o hur det slutar återstår att se
Bilen:Varför skaffa jag S80:Ända sen de släppte nya S80 så har jag alltid gillat designen då ja hade en S60 T5 som första bil. Året 2010 blev året det ja inhandla en sådan då jag sålt min Skyline R33 GTR som hade vässad motor god för 600hk.
Länge har man suktat efter en bil med komfort o bekvämlighet med mycket utrustning o efter 2 veckors letande fann jag denna silvriga pärla som hade allt jag ville ha i en bil till vettigt pris.
Efter att ha ägt bilen nu i 2 veckor ca så fullkomligt älskar jag bilen o saknar inte min skyline för en sekund, man känner sig som en kung/glidare när man åker runt o visst man vänder fortfarande en del huvud ibland när V8 ljudet kommer från en Volvo!
Mina framtidsplaner:Toning av rutor bak (Antec i Sisjön Göteborg)
Tona fram o baklyktor
Sänkning (Heico sänkfjädrar hos SAM i Göteborg)
Fälgar
Chippning (Hos Rica AB i Kungälv)
Fixa Ferrita avgassytem (Äppelkullens bilservice i Kållered GBG)
Kromade lister i fronten (inhandlat
Kolfiber backspegel kåpor
Kolber läpp på fronten
Kolfiber i motorrummet
Detta är början av listan som kommer fyllas på.
---------------------
Vad händer nu?
---------------------
Men först ut nu på Torsdag 7e Oktober ska jag till Antec för att tona rutor. DEt blir 20% genomsläpp på bakrutan o 30% genomsläpp på sidorna.
Dock innan det ska jag till Äppelkullens bilservice kl. 10 för att mäta upp o bygga ett halvsystem till min S80, kanske hel med racekatt.
Har kikat runt lite till min S80 o hittat ett par fälgar som man blir sugen på att slänga på volvon.
storleks mässigt har man fastnat för 19" men ska man slå på med 20" istället kanske?
Först ut är detta Tomason TN4 i 19x8,5" ET40
Eller några som heter
Stamford Mesh II inox i 19x8,5" ET40
eller X-Speed 19x8.5" ET40