2683
Sök

Någon här som Montera extraljus på Seat Toledo?

* Voff voff *
10 654 Inlägg
7 oktober 2010
benz_89 skrev:
och detta har du gjort på en seat så du vet om det är ett tjockt lager med plast eller krockskum eller om balken kommer nästan direkt? wink har också monterat extraljus på flera olika bilar och det har gått bra.
Men ville som sagt veta om det var nån som gjort detta på en exakt likadan bil på min så man slipper krångla. Annars är det bara att prova borra/skruva eller vad man nu gör tills dom sitter nog får jag fast dom på ett eller annat sätt wink Men hade gärna varit fint att få en genväg ifall det fanns någon som gjort det på en sådan hära bil.

MVH. Henke

Nej det har jag förstås inte, men mitt svar var mer riktat till alla som kör med och föreslog expanders, ta loss stötfångaren, skaffa lååånga skruvar som räcker in till balken, använda vagnsbult osv osv... Visst sitter det förstås av förklarliga skäl mycket bra med dessa saker och det är självklart inget fel i att göra det, men det är inget man MÅSTE göra för att få till en duglig montering!

Och ja, det är mycket möjligt, men kanske inte så särskilt sannolikt, att Seat har balken precis innanför plasten!

Så alla gör självklart som ni vill, jag ville mest bara berätta att det faktiskt fungerar även med bara skruv i plasten...! smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

733 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Jodå det är klart att det funkar det också bara man har lite plast eller skum att skruva i, brukar ju inte vara så att krockbalken kommer direkt efter plasten av säkerhetssjäl men man vet ju aldrig ^^

Får se hur man löser det till helgen, den dagen den sorgen som man brukar säga ;D

733 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Det gick ju vägen måste jag säga, med hjälp av en polare så nu sitter dom där dom ska smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 oktober 2010
lite snett:D

733 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
var ju inte jag som skruva så hehe wink men är ju inte svårt att ordna till om man nu skulle störa sig på det men tycker inte det är nått man tänker på desto mera tongue

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 oktober 2010
var för trött skyller jag på haha fan va vi häll på länge på lördan

733 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
jo man kände sig rätt sliten när man väl var klar, hann ju knappt lägga mig på kudden så snarkade man ^^

Sök