10 oktober 2010
Trådstartare
Hej. Jag kan inte mycket alls om bilar, men jag har problem med min bil. Det började för två dagar sen, när jag skulle starta bilen efter att den stått still i ca 2 veckor. Den var jättesvårstartad, det har den aldrig varit innan, men det räckte med att jag tryckte till lite på gasen så startade den. När jag hade kört ca 5 mil började bilen rycka när jag körde. När jag skulle starta bilen igår så gick det verkligen inte, den tände aldrig. Jag fick trycka in choken och istället ha gasen i botten och försöka starta, sen fick jag stå och gasa med choken ute i flera minuter för att den skulle "börja gå jämnt". När jag sen åkte iväg med den så ryckte den jättemycket och det känns som om den tycker det är jobbigt att komma iväg. När jag kom hem sen sa pappa att jag inte fick köra mer med den för den låter så jävla illa och att det verkar som den inte går på alla cylindrar. Jag vet inte vad det innebär, men pappa har kollat på tändstiften och det verkar inte vara nåt fel på dom, vi ska byta dom, men han tror inte det är dom det är fel på och har ingen aning om vad det kan vara annars. Någon som vet vad det kan vara för fel på den?
Jag vet inte om det kan ha nåt med saken att göra, men bilen har i princip haft en ägare innan mig, en gammal gubbe som var väldigt "snäll" mot bilen, han har nog aldrig tryckt lite extra på gasen och bilen har bara gått 8000 mil, kanske har blivit nåt nu pga att jag börjat köra den?