3119
Sök

Bytt servo rem + generator rem, Hoppar konstant?

667 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Det är så här att vi bytt remmar på farsans 940a b230f, spänt remmarna och sitter bra men nu är det så att han körde till jobbet 2,5mil hoppade styr servo remmen 3 gånger under den lilla biten någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för svar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
17 oktober 2010
volvo_245_racing skrev:
Det är så här att vi bytt remmar på farsans 940a b230f, spänt remmarna och sitter bra men nu är det så att han körde till jobbet 2,5mil hoppade styr servo remmen 3 gånger under den lilla biten någon som vet vad det kan vara?

Tacksam för svar

Kanske nåt lager på nån spännrulle som är dåligt så att remmarna inte centrerar på rullarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 798 Inlägg
17 oktober 2010
Några spännrullar finns det ju inte, så antingen kan det bero på att remmen är av fel modell eller för hårt/löst spänd eller möjligen bussningarna som är slut till pumpen så remhjulen inte ligger rakt mot varandra. Slitna remhjul kan också bete sig lite skumt med nya remmar, hur mycket har bilen gått?

667 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hilmer skrev:
Några spännrullar finns det ju inte, så antingen kan det bero på att remmen är av fel modell eller för hårt/löst spänd eller möjligen bussningarna som är slut till pumpen så remhjulen inte ligger rakt mot varandra. Slitna remhjul kan också bete sig lite skumt med nya remmar, hur mycket har bilen gått?

Remmen var nästan av så bytte då funkade det problem fritt så enkelt var det big_smile

Stabil som fan
304 Inlägg
18 oktober 2010
drog ni åt muttrarna som typ, låser justeringsbulten då? Vet inte om det skulle kunna hända då men det är väll inte helt otänkbart.

72 Inlägg
22 oktober 2010
vart köpte ni remmen? hade samma problem ett tag men berode på att remmen vände på sig tongue

845 Inlägg
22 oktober 2010
rangen91 skrev:
vart köpte ni remmen? hade samma problem ett tag men berode på att remmen vände på sig tongue

haha. Det gjorde min Volvo-originalrem, köpte sen en ny på Mekonomen å då gick det ju bra. Då biltema kanske inte är boven i detta fall wink ( Om du eller någon nu skulle sagt det)

72 Inlägg
22 oktober 2010
Jimpiz skrev:
rangen91 skrev:

haha. Det gjorde min Volvo-originalrem, köpte sen en ny på Mekonomen å då gick det ju bra. Då biltema kanske inte är boven i detta fall wink ( Om du eller någon nu skulle sagt det)

åfan tongue den jag hade som krånglade va biltema men fortsätter handla där iaf xD dom har mkt bra tongue

Sök