3392
Sök

VW Golf 2 CL -91 hackar till vid gaspådrag?

13 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
Hallå, jag tänkte fråga er om detta, vad det kan vara som orsakar det osv. Kanske ska berätta felet lite mer ingående. Så när man är ute och kör och ligger på ganska låga varv, sen när man ska gasa lite granna så bluddrar det till / hackar till men försvinner om man trycker ner gasen lite extra. Ganska svårt att förklara men hoppas någon förstod hur jag menade smile

Kan även tillägga att när man till exempel kommer till ett stopp och låter bilen rulla på tomgång så smattrar det litegrann i avgasröret, typ baksmällar.

Sen även att när man trycker ner kopplingen så surrar det typ låter som i nått lager? vad kan det vara?

Nu vart det mycket men är tacksam för svar smile tänkte att det var lika bra att ta allt i samma tråd när man ändå var igång!

Mvh Johan.
Senast redigerat av Lagnert (18 oktober 2010)

322 Inlägg
18 oktober 2010
hade liknande på min golf 2 cl 90 nyss då va de slangen till bromsservon som spruckit så de drog tjuvluft.
tar bilen mycke bensin?

4 Inlägg
18 oktober 2010
Om slangen till bromsservon är sprucken går bilen dåligt då ? Själv har jag problem med att golfen dör vid 3500-4000 varv, VARFÖR sad

322 Inlägg
19 oktober 2010
ja de går en vacuum slang till bromsservon spricker den så drar bilen tjuvluft

13 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
En vakuum slang säger ni, och vart på bromsservon hittar jag den? smile

322 Inlägg
20 oktober 2010
kolla ner på insuget så ser du en grov slang som går iväg på bromsservon.
är den hel så kan de vara lambdasonden eller oxå förgasarfotspackningen.

13 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Okej, tack så mycket, får kolla imorgon när det är lite ljusare smile och vad är lamdasond samt vart sitter den? smile

322 Inlägg
20 oktober 2010
sitter bakom motorn på grenröret och mäter syrehalten i avgaserna

13 Inlägg
9 november 2010
Jag har ungefär samma problem med min golf cl -90.. Korta sträckor och vid daglig körning hackar den inte alls men om den fått stå någon dag eller längre körning så börjar den hacka, precis som om den är påväg att få soppatorsk..  Gasar man på lite går den upp igen men "dör" lika fort.. I nedförsbackar hackar den ingenting! Sjukt konstigt.. Vet någon vad felet kan vara?

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök