Lite mer om någon är intresserad, fotot en bit ner kanske kan få en och annan att se att detta förmodligen inte är normalt.
FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut) om kondensstrimmor:
http://www.foi.se/FOI/templates/Page____1069.aspx"Svavel, främst i form av svavelsyra, och vatten gör så att sotpartiklarna kan fungera som kondensationskärnor. Ur dessa kan kondensstrimmor och cirrusmoln utvecklas. I avgasplymen omvandlas vatten, svaveldioxider och organiska ämnen till sulfatpartiklar. Sulfatpartiklarna har en kylande effekt på atmosfären. Indirekt kan dock partiklarna medverka till en ökad uppvärmning genom bildning av kondensstrimmor och cirrusmoln."
Svavel är alltså nyckeln till att det bildas cirrus moln av kondensen.
Precis som det står att läsa överallt så vill klimat-ingejörerna öka plymen så cirrusmoln bildas genom att tillföra just svavel. Dom menar att flygets negativa klimatpåverkan genom co2 utsläpp helt kan raderas genom att flyget skapar moln som hindrar inkommande solstrålning. Flyget skulle då tom ge en positivt klimatpåverkan. Detta är vad klimat-ingenjörerna och klimatforskarna själva säjer. Även ipcc, nasa mf stödjer uppenbart detta.
frågan är bara, vill dom sänka temperaturen i troposfären för att ”rädda klimatet” eller höja temperaturen i stratosfären för att ”rädda AGW teorin”. Vad vet jag?
Själv tycker jag att det låter som rent vansinne, klimatet får då inte arbeta som det ska, solen instrålning hindras från att lyfta vatten som bildar regnmoln, fotosyntesen hindras. Kyla, torka, missväxt och ökade svavelutsläpp är väl knappast något att eftersträva.
Jag läste förresten på en flygmotorstillverkares sida om utsläppen från deras senaste miljövänliga motor. Utsläppen från motorn som hade minskats med blabla% osv, men sedan stod det att det även tillkom utsläpp av svaveldioxid, sotpartiklar mm utöver själva motorns avgaser? Men, hallå..var skulle dessa avgaser komma ifrån då?
En liten gissning är att om planen körde på svavelfritt bränsle skulle kondensstrimmorna vara minimala. Svavelutsläppen givetvis likaså, men då skulle dom ju bli klimatfarliga. Hu…
En annan sak jag inte nämnde tidigare var hur planen häromdagen körde. Dom trafikerade hela tiden Nord-Syd. på förmiddagen drog dom tjocka strimmor i öst, mitt på dagen var dom rakt över, på eftermiddagen i väst. Dom följde solen helt enkelt. Under hela dagen pågick den vanliga trafiken med varierande strimmor över hela himmeln, ibland väldigt korta, ibland från horisont till horisont, men dessa löstes upp och bildade inte moln.
Ett av de första planen som kom rakt ovanför drog en sån rökare att plymen spred ut sej som fingrar åt sidorna på bara en liten stund, molnet fick inte ens plats på fotot jag tog någon halvtimme efter.
http://www.geting.se/viewimage/image/26 … 017091.JPG”.Nä nä, inget konstigt, det är bara en vanlig kondensstrimma på en annars klarblå himmel”
Konspirationsteorier, eller en massa avslöjande fast utan erkännande?
Avgör själv.