3022
Sök

Låter det när kamkedjan går sönder medans man kör??

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Brukar det låta när kamkedjan går sönder eller hoppar av och slår sönder några kolvar och ventiler??

43 Inlägg
22 oktober 2010
Hej , Du lær nog mærka om kamkedjan går av nær du kør. wink

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
okej hur låter det då? För att min bmw 523i stannade hellt plötsligt igår på motorvägen och efter ett littet tag så förlorade jag allt ström i bilen. Inte änns varningsblinkerserna orkade hålla på smile

43 Inlägg
22 oktober 2010
vet inte hur det låter då det aldrig hænt mig sjælv , men det lær ju smælla till bra under huven, men om inget annat fungerar som ær elektriskt skulle jag inte tro på kamkedjan ær nog något annat.
kolla batteriet , alt ladda det och testa igen starta och låt den stå på tomgång en stund dør den igen så kan batteriet vara gammalt och dåligt eller något med generatorn. en børjan iaf.

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Vi försökte att starta den igår med startkablar igår men det gick inte. det hörs vanligt som när man ska starta bilen humhumhumhum ungefär men den vill inte starta?tongue

5 198 Inlägg
22 oktober 2010
på saaben small det till och blev tyst,, slog sönder drev sträckare lite ventilsallad och nåt hack i nån kolv... mao vart motorbyte.

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Jaa så gick det inte till på Bmwn, den bara la av på motorvägen och elen försvan så snabbt.??

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
22 oktober 2010
Adeem skrev:
Jaa så gick det inte till på Bmwn, den bara la av på motorvägen och elen försvan så snabbt.??

Kan ju vara generatorremmen som gått av?

Allt för den där jävla hatten!

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Det tror jag inte men kan man kolla i där man fyller på olja om kedjan gått av?

5 198 Inlägg
22 oktober 2010
kolla generator remmen du,, när remmen går av så lägger bilen av när strömmen tar slut

699 Inlägg
22 oktober 2010
Adeem skrev:
Det tror jag inte men kan man kolla i där man fyller på olja om kedjan gått av?

Ja, kolla om kammarna snurrar när du kör på startmotorn!

Bilgalen elektriker :)

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Jag kan inte,, bilen är hellt död jag kan inte låsa bilen med central låset. det finns ingen ström alls nästan.

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Nej generator remmen är som den ska. :S

110 Inlägg
22 oktober 2010
batteriet...va samma problem me brorsans saab...small till under huven...försökte kabla men inget..byta batteriet nu går han igen som en klocka

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Aaa men det är det att det small inte nånting det ända som hände var att bilen tappade kraften och jag försökte gasa men den la bara av...och efter det försökte jag starta den 2-3 gången så tog strömmen slut??

Motborgare
1 099 Inlägg
22 oktober 2010
Ditt ursprungliga inlägg fick mig i alla fall att skratta! :-)

En modern bil går inte när spänningen blir för låg. Under 9V så dör allting, insprutning, tändning, hela kittet. Skulle tro, som andra redan har nämnt ovanför, att batteriet har tagit kvällen. Antigen det, eller så har inte din generator laddat, och så har du kört tills batteriet tog slut.

-- K

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Aaa det kanske är det, vi får se vad som händer på måndag ska lämma in den i verkstan så får dom koppla in den i datorn och se vad felet är. men det konstiga är att jag fick ingen varnings lampa för batteri eller något annat?

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Men om det är generatorn som är sönder varför går det inte starta bmwn med hjälp av startkablar?
borde det inte kunna gå att starta bilen med startkablar fast generatorn är sönder?

31 Inlägg
22 oktober 2010
nej det brukar det inte göra

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
okej varför ? smile

Sök