3035
Sök

Låter det när kamkedjan går sönder medans man kör??

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Jag vet inte. Det ända jag vet är att bilen dog mitt i motorvägen och att strömen försvan rätt så snabbt och att den inte vill starta fastän man tar hjälp av startkablar.

767 Inlägg
22 oktober 2010
Adeem skrev:
Jag vet inte. Det ända jag vet är att bilen dog mitt i motorvägen och att strömen försvan rätt så snabbt och att den inte vill starta fastän man tar hjälp av startkablar.

Kan vara så att strömmen som kommer genom startkablarna inte är tillräcklig för att motorn ska hoppa igång.
Testa att låta kablarna sitta på några minuter så batteriet får ladda upp sig lite. fast bäst vore att prova med ett annat batteri.

69 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Jaa många säger samma sak som du...Men generatorn vet jag ej om det är den som är sönder i så fall borde bilen ha startat med startkablar på.

110 Inlägg
23 oktober 2010
byt batteri................

Truckreparatör
221 Inlägg
23 oktober 2010
Byt batteri!!!!!!

5 Inlägg
23 oktober 2010
har varit med om flera gånger att en bil med tomt batteri inte startat med startkablar, men när man bytt batteri så ha den startat fin fint.

//johnny

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
okej men är det nått man ska tänka på när man tar av batteriet på Bmw 523i en 99a?

110 Inlägg
23 oktober 2010
av men minus först sen plus
när du ska ha på batteriet i gen så plus först sen minus

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Okej tackar smile Men jag tänkte mäst på program och grejer i bilen ? Kan man ta vilken batteri som hälst eller måste det vara en viss styrka på batteriet?

Forummoderator
18 004 Inlägg
23 oktober 2010
Hoppas du inte råkat ut för nån kabelbrand nånstans! Byt batteri men håll koll på spänningen med en mätare först så du inte förvärrar nåt bara. Inte troligt men förekommer.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Okej vad händer när man har råkat ut för en kabelbrand? Är inte så duktig med bilar..

Forummoderator
18 004 Inlägg
23 oktober 2010
Adeem skrev:
Okej vad händer när man har råkat ut för en kabelbrand? Är inte så duktig med bilar..

Beror helt på var det inträffar. Felet inte så vanligt som sagt men du kan ju har det i tankarna eftersom elen försvann så snabbt. Säkert batteriet men e de kortis nånstans så är det ju inte så bra...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Okej är det dyrt att fixa? Vad är det i så fall man får byta?

371 Inlägg
23 oktober 2010
Adeem skrev:
Okej smile Hoppas bara inte det är fel på motorn eller att kamkedjan har gått av.. för att när bilen la av så hördes det inget den bara slutade att fungera. så hoppas inte kedjan gick av.

hehe om kamkedjan går av så märker du det. antingen slår du sönder hela mtorn och det pissar olja och sånt. eller så slår du sönder hela motorn utan att det pissar olja. det hörs. man märker om den går av. + att det skall fortfarande finnas ström på den.
kanske huvudsäkring?

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Okaj smile Jaa då hoppas vi inte att det är det tongue Hehe hade inte varit så kul att om det hände..

371 Inlägg
23 oktober 2010
annars kan du testa att plockar av minus och plus på ditt batteri i bmwn. så tar du startkablar från dom kablarna till ett annat batteri. då skall det batteriet du har i bmwn inte påverka något. tex om det är kortslutet eller nått.

en sak till, är det batteriet du har i bmwn uppsvullet på något sätt?

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Okej. Nej den är inte det, jag får hitta nån som kan följa med och som är mer kunnigare än mig...

110 Inlägg
23 oktober 2010
var står bilen

69 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Den är i landskrona big_smile

110 Inlägg
23 oktober 2010
okey

Sök