3212
Sök

Nissan 200sx s13 NYLACKERAD Red Scorpion

Bilen Köptes in slutet av sommaren 2010 då såldes även min första bil (Guldige volvo 740n) ... Början var tänkt med lite små fix som snart skulle balla ur.. 2 år senare så är jag där med en totalt ombyggd bil, små grejjer händer... Visa mer

182 728 Visningar
Uppdaterades senast 7 juni 2014
1 702 Inlägg
7 februari 2012
Hänger det längre ner än sidokjolarna blir det problem, det gör mitt nu för tillfället , det köptes också bolt on men det passar inte nånstans jag har kapat vridit flänsarna på många ställen o svetsat om igen.Downpipen pekade snett åt höger under bilen som det kom i kartong. Igen kapa svetsa dit ett flexrör vrida flänsen mot elbowen rätt o svetsa om. Jag har nu ca 2 cm markfrigång på lägsta stället så bara göra om igen nu är det där bak innan bakaxeln som strular ja det tar aldrig slut känns det.

Mitt avgas heter jdm made in usa. Så bolt on nja.

Men nu vet du att du inte är ensam jag betalade 5500 då fick jag med en grenrör också.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 163 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Hänger det längre ner än sidokjolarna blir det problem, det gör mitt nu för tillfället , det köptes också bolt on men det passar inte nånstans jag har kapat vridit flänsarna på många ställen o svetsat om igen.Downpipen pekade snett åt höger under bilen som det kom i kartong. Igen kapa svetsa dit ett flexrör vrida flänsen mot elbowen rätt o svetsa om. Jag har nu ca 2 cm markfrigång på lägsta stället så bara göra om igen nu är det där bak innan bakaxeln som strular ja det tar aldrig slut känns det.

Mitt avgas heter jdm made in usa. Så bolt on nja.

Men nu vet du att du inte är ensam jag betalade 5500 då fick jag med en grenrör också.

hehe låter precis som mitt asså!! xD vet vilket helvete ... va nära på att ge upp skiten ... min front pipe e nog spräckt å om svetsade 6 gånger på olika ställen för att vinkla :S ...

men första gången ja montera fick ja som du c.a 1-2cm ... men nu är det ganska mycket högre smile är väll minst på 7cm skulle ja tro smile (kan vara mer)

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 702 Inlägg
8 februari 2012
7 cm är ju lyx... nej jag får bygga om en hel del ända från racekatten o bak för att få det som jag vill.

Tommy Out.

1 163 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
7 cm är ju lyx... nej jag får bygga om en hel del ända från racekatten o bak för att få det som jag vill.

ahh ahha hoppas på detta! smile .. men va med om samma kolla lite längre bak som systemet låg .. men ja gjorde så här att ja montera först bakifrån å frammmåt .. tog dom krafter å pressade upp systemet så det låg rätt , sedan ut gick från ut vinklarna blir för att det ska gå ihop å modifierade då min felande del som var "frontpipen" ... vet vilket helvete det är och tycker alla som äger en 200:a ska veta om att billiga system kan vara ett helvete typ som om dom konstruerat för en volvo 740 eller något :S

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
23 februari 2012
Har läst igenom hela tråden nu och...Trevligt projekt! Detta skall följas! smile

1 163 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Har läst igenom hela tråden nu och...Trevligt projekt! Detta skall följas! smile

oh va kul du gillar det! uppskattas! smile .. hoppas på uppdatering snart... mycket jobb just nu så tappat lite motivation .. men va ute lite idag igen smile ... fokuserar på inredningen nu smile

1 163 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Update!!!

Hejsan alla läsare! Nu så var ja precis och hämtade ut mitt paket från stylingbutiken smile
Inehållandes av:
*Fjäderbensstag (okänd passform så fick det för halva priset 350:-)
*Sportratt
*handbromsdamask
*högtalargaller
*Pedaler (får se hur allt passar ett prov)

Var ute och provade lite och ratten som tur var passade på mitt luisi nav så det var en glad nyhet i min gammla otur man haft!! smile
Sedan fjäderbensstaget sitter bra dock kanske man får bocka ena sidan det väntas att se!

Kan även i förväg nu säga att den röda färgen på ratten kommer bli lacken på inredningen!

Enjoy!

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-8c6528a990d0d53bda7f9a9587f6c875.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-16cbd99b33958c6caa37fd9b740bcbb6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-10503c5d5a041ea222871f61cdd84076.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-4f137c623df002ab6d673850c727567f.jpg

-Kan passa på att fråga... att montera fjäderbensstag är det bara att lossa muttarna på fjäder tornen å sätta dit ? eller kommer dom ändras då?

Mvh håkan

7 120 Inlägg
29 februari 2012
Hoaken skrev:
-Kan passa på att fråga... att montera fjäderbensstag är det bara att lossa muttarna på fjäder tornen å sätta dit ? eller kommer dom ändras då?

Mvh håkan

Det är ingen fara, av och på bara! smile

Men kolla så att ratten inte är mjuk, hade en av samma märke förut och den böjdes när man tog i den lite hårdare hmm

1 163 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Hoaken skrev:

Mvh håkan

Det är ingen fara, av och på bara! smile

Men kolla så att ratten inte är mjuk, hade en av samma märke förut och den böjdes när man tog i den lite hårdare hmm

okej kan man lossa båda sidorna helt å hållet å montera dit samtidit? eller ska man ta ena sidan i taget?smile ...
(bättre att fråga å va på säkra sidan!!)

ahh okej! ska kika på detta det lilla ja kännt på den verka den iallafall vara bra kvalite jämnförelsevis med vissa rattar man klämmt på! smile

7 120 Inlägg
29 februari 2012
Hoaken skrev:
okej kan man lossa båda sidorna helt å hållet å montera dit samtidit? eller ska man ta ena sidan i taget?smile ...

ahh okej! ska kika på detta det lilla ja kännt på den verka den iallafall vara bra kvalite jämnförelsevis med vissa rattar man klämmt på! smile

Klart man ska fråga.. smile

Det spelar ingen roll, så länge bilen står still på marken kan du ta båda sidorna samtidigt wink

Kolla ratten för det kan gå illa med en i dålig kvalité.
Skräckexempel: http://www.youtube.com/watch?v=SMxB4RpCDzA

1 163 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Hoaken skrev:

Klart man ska fråga.. smile

Det spelar ingen roll, så länge bilen står still på marken kan du ta båda sidorna samtidigt wink

Kolla ratten för det kan gå illa med en i dålig kvalité.
Skräckexempel: http://www.youtube.com/watch?v=SMxB4RpCDzA

tack ska du ha för infon!smile ... hahahaha shiiiit tongue ... vafan va de asså! kändes ju fan som gummi! ... måste fan bara varit vanlig skit plåt eller något haha ... får känna så den ej e så iallafall! xD

1 702 Inlägg
1 mars 2012
Det är moderna rattar med säkerhetstänk, ratten deformeras istället för ditt ansikte vid krock.

Tommy Out.

7 120 Inlägg
1 mars 2012
Skruvar till det skrev:
Det är moderna rattar med säkerhetstänk, ratten deformeras istället för ditt ansikte vid krock.

Hmm... En ratt ska inte böjas bara av att man håller hårt i den. Tänk dig själv om du får en oväntad sladd och hugger tag i ratten...

Kollat youtubeklippet jag länkade?

1 702 Inlägg
1 mars 2012
Det var ju ironiskt menat såklart, jag har själv haft en sån mjuk ratt som böjdes när man tog i lite hårt.

Aerodynamik skrev:
Skruvar till det skrev:

Hmm... En ratt ska inte böjas bara av att man håller hårt i den. Tänk dig själv om du får en oväntad sladd och hugger tag i ratten...

Kollat youtubeklippet jag länkade?

Tommy Out.

1 702 Inlägg
1 mars 2012
Jag kollade videon nu vilken dålig kvalite på ekrarna det var.
Jag har en mph ratt i min 200 också billig ( 600kr ) men den går inte att böja sådär.

Tommy Out.

7 120 Inlägg
1 mars 2012
Skruvar till det skrev:
Det var ju ironiskt menat såklart, jag har själv haft en sån mjuk ratt som böjdes när man tog i lite hårt.

Ah, såklart. Ironi är svårt att uppfatta på internet ibland.. cool

1 702 Inlägg
1 mars 2012
Inte bara på nätet tydligen,min tjej fattar inte alltid min ironi vilket leder till tjöt lite då o då.
Men hon lär sig. smile

Tommy Out.

1 163 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
ahh nae fyfan å få en sån ratt ... hade tatt mig äran å kört till butiken med den å krängt den över halsen på säljaren xD men posetivt så är min ratt inte böjbar iallafall!smile

1 163 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Lite update igen!

Idag var jag ute och fixade lite skruvade dit fjäderbensstaget som jag fick göra en liten lösning på för att det skulle passa .. hade ju blivit förvarnad från företaget att de ej skulle passa riktigt men billigt var det iallafall! smile
Sedan gav jag mig på handbromsdamasken och gick riktigt bra med den och ett utmärkt resultat!

Sedan kommer jag skita i pedalerna då det kändes alldelles för billigt och dålig passform men vad ska man vänta sig!

Lite bilder på kvällen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-3d30677822f232021c35fb9d7408145c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-89ecdbead41b8443efb5d86135ccfdae.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-3668a0e3bd1c57e5d5d360baac38e8e1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-23abb41729b4e9a97b72561a18908a93.jpg

Det var allt!

Mvh håkan

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
1 mars 2012
Ser ju finfint ut! men en fråga bara. varför kör du din dump på höger sida?

Sök