3857
Sök

Nissan 200sx s13 NYLACKERAD Red Scorpion

Bilen Köptes in slutet av sommaren 2010 då såldes även min första bil (Guldige volvo 740n) ... Början var tänkt med lite små fix som snart skulle balla ur.. 2 år senare så är jag där med en totalt ombyggd bil, små grejjer händer... Visa mer

182 724 Visningar
Uppdaterades senast 7 juni 2014
1 163 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Ser ju finfint ut! men en fråga bara. varför kör du din dump på höger sida?

tack ska du ha!smile .. naee asså de var den sidan som jag hade väldigt dåligt rör så tänkte då byter jag ut det å gör de bra där med hjälp av den smile ... och efter ja läst på så ska de tydligen ej spela någon roll vart man har den men kan ju ha fel ! ... men annars går bilen riktigt bra smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
2 mars 2012
Hoaken skrev:
Michkijn skrev:

tack ska du ha!smile .. naee asså de var den sidan som jag hade väldigt dåligt rör så tänkte då byter jag ut det å gör de bra där med hjälp av den smile ... och efter ja läst på så ska de tydligen ej spela någon roll vart man har den men kan ju ha fel ! ... men annars går bilen riktigt bra smile

okej. jag är inte helt hundra, men har fått för mig att dumpen ska sitta så nära insuget som möjligt, och har därför försökt göra så med min motor. tongue Fast vad vet jag lol

1 163 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Hoaken skrev:
Michkijn skrev:

okej. jag är inte helt hundra, men har fått för mig att dumpen ska sitta så nära insuget som möjligt, och har därför försökt göra så med min motor. tongue Fast vad vet jag lol

har för mig att på min sida så kommer typ "varmluft" så bara dumpen klarar det så ska de ej spela nån roll men ärligt talat har ingen aning på skillnaden !smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

1 702 Inlägg
2 mars 2012
Jag vet att jag läst nån tråd troligen här på garaget men inte säker. Där diskuteras just detta var dumpen ska sitta och det var många olika teorier och placeringar. En var tex direkt på intercoolern, kul läsning sök lite efter det.

Min sitter på insugssidan.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 163 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Jag vet att jag läst nån tråd troligen här på garaget men inte säker. Där diskuteras just detta var dumpen ska sitta och det var många olika teorier och placeringar. En var tex direkt på intercoolern, kul läsning sök lite efter det.

Min sitter på insugssidan.

ahh hahaha har med läst runt ... man blev bara mer förvirrad .. så en dag slängde jag iväg ett mail till en ja visste kunde "shogun" och som han sa att de spelar ingen roll så länge dumpen verkligen klarar av typ "värme" så ja provade där och de funkar ju bra:) ... haft öppen dump på insugssidan med men ingen direkt skillnad mer än att min bil ballade ur med öppen dump xD

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
2 mars 2012
Vad skönt då smile jag håller mig nog på "min" säkra sida och skiftar väl om det går dåligt tongue

1 163 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Vad skönt då smile jag håller mig nog på "min" säkra sida och skiftar väl om det går dåligt tongue

ahh nae ärligt talat så hade jag haft dumpen på insugssidan men mja funkar det på den andra så går de ju bra:)

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
2 mars 2012
Hoaken skrev:
Michkijn skrev:

ahh nae ärligt talat så hade jag haft dumpen på insugssidan men mja funkar det på den andra så går de ju bra:)

Det enda jobbiga för mig är att jag kör återcirkulerande.. så det blir ju en 2.5cm tjock slang från ena sidan till andra tongue

1 163 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Hoaken skrev:
Michkijn skrev:

Det enda jobbiga för mig är att jag kör återcirkulerande.. så det blir ju en 2.5cm tjock slang från ena sidan till andra tongue

ahh precis smile lite smidigare med min återcirkulation .. man ser den knappt men smile

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
2 mars 2012
Hoaken skrev:
Michkijn skrev:
Hoaken skrev:

ahh precis smile lite smidigare med min återcirkulation .. man ser den knappt men smile

Tror du att du kan få till någon fin bild på't? den går väl rakt ned typ?

1 702 Inlägg
5 mars 2012
Om jag får gå tillbaka till ditt avgas så hänger det väldigt lågt,men du kan nog smyga över guppen det lär du ju märka. Innan jag gjorde om mitt hade jag inte ens tagit mig fram till guppen.

Jag ska fixa bättre bilder med bra kamera när jag e klar så får du jämföra. Håll med om att det är ett gött magpass att åla runt där under bilen om man e själv och ska hålla upp delarna för o markera, mäta o greja.

Tommy Out.

1 163 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Hoaken skrev:
Michkijn skrev:

Tror du att du kan få till någon fin bild på't? den går väl rakt ned typ?

ahh kan nog få nån bildo om ja ej redan har någon:) ... ahh precis.. typ precis vid dumpen går det ett 90 graders böj rakt ner smile

1 163 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Om jag får gå tillbaka till ditt avgas så hänger det väldigt lågt,men du kan nog smyga över guppen det lär du ju märka. Innan jag gjorde om mitt hade jag inte ens tagit mig fram till guppen.

Jag ska fixa bättre bilder med bra kamera när jag e klar så får du jämföra. Håll med om att det är ett gött magpass att åla runt där under bilen om man e själv och ska hålla upp delarna för o markera, mäta o greja.

ahh hänger ganska lågt .. spanat in rätt många avgassystem nu och jag verkar hamna rätt likt dom flesta! smile ... ahhh de få du göra!smile ... hahaha ja jo! fast nacken säger dessvärre ifrån ! ush mardröm!

1 163 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Lite update igen då!

Ja nu har jag varit ute och rivit inredningen som ska lackeras! samt röjt upp i brors garage där jag ska stå och slipa och lackera! smile

Låter bilderna tala !smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-8fd9984447b2990896e7aaefd540debe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-bf095c0fc34529b390740baabd8d561a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-c40b040f80ca8c9a2d8029fedef7459c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-ba188a8525b212d97bc6aa9f6657be47.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-493cedc312fc002aed9c91a06ee8a6df.jpg

Så de va allt nu återstår att slipa ner allt och lacka:) .. update förhoppningsvis i helgen!

Obs! vad tycker ni om att slita väck tyget på dörrsidan? några tips om hur man får bort limmet osv?

Mvh håkan

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
7 mars 2012
Blir ju bra detdär! Vad är det för grå låda? tongue
Beror på kontrasterna till det övriga, kör annars med tyget.
Prova att köra med vattenspray med lite diskmedel i.

1 163 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Blir ju bra detdär! Vad är det för grå låda? tongue
Beror på kontrasterna till det övriga, kör annars med tyget.
Prova att köra med vattenspray med lite diskmedel i.

tack!smile .. den ska byggas på i mittfacket (har en gas flaska inbyggd där) så blir till noskitet smile
jaa asså vore snyggare med svart ! för inredningen går ju i svart å rött å silver numera! smile

1 702 Inlägg
8 mars 2012
Slit av det fula tyget och lacka eller flocka dörrsidan så det passar in med övriga inredningens färger.

Tommy Out.

1 163 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Liten update igen!

Ja nu var lacken lagd på grejjerna!... Började med silvergrunden .. och blev sillögon på alltihop ... lite deppigt men vi förstod ej varför det gjorde så ,,, provade på nytt och samma skit.. köpte då en annan silver och den funkade utan problem .. så antagligen var det något fel på lacken! ...

Så här blev resultatet iallafall!

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-03595843d66f6ae48295edfd80257bfb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-62209d1cd535efdf5d1878e36940edbd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-8e35482519ad864283f6385ccecc5675.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-e40a2f1ee9743dfcca2722a2203d1ef9.jpg

Vad tycks?smile .. själv e jag riktigt nöjd! så nu blir det montering snart!

Obs väldigt svårt å få lacken att synas på bilderna!

Mvh

1 163 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Nissan200sx- skrev:
Sjukt snyggt ! big_smile

tack ska du ha! big_smilebig_smile roligt å höra! hoppas jag klämnmer dit inredningen snart så de blir lite bilder på plats!smile

Sök