Crankwalk är när veven börjat vandra i godset, dvs glappar.
På evo 4 och nyare så se till AYC:n är fungerande, kolla så att AYC lampan lyser när du har på tändningen, och slocknar när bilen startat. Evo 1-3 har inte AYC.
Ja importbilar kan vara svårsålt när man "sitter på fel sida", så ska du ha en sådan här bil se till att du köper det du verkligen vill ha och sedan gå "all in" och kosta på det du vill ha och ha roligt. Så se till att det blir en bil du verkligen vill ha, som har det rätta utseendet/färg som har en någorlunda påkostad spec som coilovers, diverse motor/drivlina/bromsar gjort för det är dyrt att börja med en originalare, och lika lågt andrahandsvärde även om du plöjt ner flera hundra tusen i bilen. Bättre att låta någon annan ta den smällen.
Skulle jag köpa en Evo skulle jag välja mellan Evo 3, 5 eller 6. 5an och 6an är mest rally, ska du ha en bil för mest skojs skull och inte ska finåka till och från jobbet, försök hitta en RS modell av Evo.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.