Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer
Tyvärr gör även mutter att gasen begränsas,,, funderar på att limma dit pedalen istället och kapa skruven och limma dit dess huvud etc så att det ser rätt ut ialf...
Var ute i garaget igår och fick monterad klart baklycktorna och testa så dem fungerade, och det var inga problem. Passformen var helt perfekt och utseendet blev mycket bättre så är mycket nöjd med detta byte!
Blank och fin! ska polera mer innan montering
Finns bara en sak att skriva: Eisenmann RACE! <3
Eisenmann race, kommer låna en bekants lift till våren när jag ställt på bilen och montera detta :)längtar!!!!!!!
Lackeraren är otroligt seg och har bett om ursäkt för detta,,, han ska ringa när det är klart och det får vi hoppas är snart för jag vill börja montera tillbaka delarna nu så allting är klart när våren kommer!
Kvar att göra inför sommarn:
[/] Lackera fram/bak stötfångare [ ] Ny ratt [/] Eisenmann sportavgassystem Cat-back [/] Bakspoilerläpp (anpassad för cab) [ ] Ta bort några mindre bucklor (vilket företag ska få göra detta?) [ ] DITEC Lackkonservering, cabimpregnering och lädervård [ ] Bromsvätskebyte
Ser ju riktigt finnt ut=) Hur löser du värmen från angeleyes motstånden? Som du märkte så satte jag dit dem lite provisoriskt men sen dök ju m3:an upp
Ska bli kul o följa
Kommer att limma dit en storleksmässigt väl anpassad hårdbalsa ( målad svart ) mot hjulhuset eller annan lämplig plats som räcker tillför motståndet. Kommer limma med vanlig epoxy vilket är lätt att få bort. Och sedan skruva dit motståndet i de två skruvhål som finns.
Motstånden blir riktigt varma så det är viktigt att de inte ligger an mot något känsligt.
STAX: Är det du som kopplat loss spolarvätskebehållaren från lyktsopolarna genom att plugga slangen i änden med ett tändstift??
Låter ju riktigt nice! Nej jag har inte gjort något med spolarvätskan, aldrig tänkt på faktiskt! Eller har aldrig varit där o grävt rättare sagt! Jag gjorde ju inte så mkt mer än köpa fälgar och angeleyes, sen såldes den!
"
Jackack skrev:
Stax skrev:
Ser ju riktigt finnt ut=) Hur löser du värmen från angeleyes motstånden? Som du märkte så satte jag dit dem lite provisoriskt men sen dök ju m3:an upp
Ska bli kul o följa
Kommer att limma dit en storleksmässigt väl anpassad hårdbalsa ( målad svart ) mot hjulhuset eller annan lämplig plats som räcker tillför motståndet. Kommer limma med vanlig epoxy vilket är lätt att få bort. Och sedan skruva dit motståndet i de två skruvhål som finns.
Motstånden blir riktigt varma så det är viktigt att de inte ligger an mot något känsligt.
STAX: Är det du som kopplat loss spolarvätskebehållaren från lyktsopolarna genom att plugga slangen i änden med ett tändstift??
Låter ju riktigt nice! Nej jag har inte gjort något med spolarvätskan, aldrig tänkt på faktiskt! Eller har aldrig varit där o grävt rättare sagt! Jag gjorde ju inte så mkt mer än köpa fälgar och angeleyes, sen såldes den!
"
Jackack skrev:
Stax skrev:
Ser ju riktigt finnt ut=) Hur löser du värmen från angeleyes motstånden? Som du märkte så satte jag dit dem lite provisoriskt men sen dök ju m3:an upp
Ska bli kul o följa
Kommer att limma dit en storleksmässigt väl anpassad hårdbalsa ( målad svart ) mot hjulhuset eller annan lämplig plats som räcker tillför motståndet. Kommer limma med vanlig epoxy vilket är lätt att få bort. Och sedan skruva dit motståndet i de två skruvhål som finns.
Motstånden blir riktigt varma så det är viktigt att de inte ligger an mot något känsligt.
STAX: Är det du som kopplat loss spolarvätskebehållaren från lyktsopolarna genom att plugga slangen i änden med ett tändstift??
// Jackack
Ok bara undra, ska lösa det till våren på ett sätt som varken inkluderar fungerande spolarvätska på lyktorna eller tändstift ,-)
Fälgarna gör sig så jäkla bra på bilen! perfekt passning! Köpte du dem från UK eller? (Förra ägaren som jag inte har nåt förtroende för efter diverse konversationer påstod i förhandlingarna av bilen att fälgarna var äkta och värda över 40 tusen. Då frågade jag om han gick ner ialf 25 tusen på bilen utan fälgarna.. (uppskattat beg värde på fälgarna) men då sa han aldrig i livet ( med den attityden att det är dem ju inte värda!!) Haha sicken dålig förhandlare.... ljuga och sen inte kunna bevara lögnen i mer än någon minut!
Men men.. såg en Estorilblå 330ci cab med Le mans 19" som med några tusenlappar på diverse upprustning skulle bli så jävla fet så jag slog till när han gick ner tillräkligt i pris.
Jo är riktigt nöjd med dom faktiskt, fick inte tag i likadana till m3an lite surt Jupp dom är från UK, inte jättebilliga men tveksamt om dom är äkta faktiskt
Haha jaså ni var inte direkt vänner när du köpte bilen då? Jag sålde den till honom i juni tror jag för 175..
m3ans förra ägare var inte heller helt nöjd, men då vet man att man gjort en bra affär så brukar jag se det
Jo är riktigt nöjd med dom faktiskt, fick inte tag i likadana till m3an lite surt Jupp dom är från UK, inte jättebilliga men tveksamt om dom är äkta faktiskt
Haha jaså ni var inte direkt vänner när du köpte bilen då? Jag sålde den till honom i juni tror jag för 175..
m3ans förra ägare var inte heller helt nöjd, men då vet man att man gjort en bra affär så brukar jag se det
Nä, ville ju absolut ha bilen! , men hans attityd till att han kände allt o alla o visste allt, tröttnade man på snart...
Jag var nöjd med priset och han missnöjd så jag ser det som en bra affär ;-)