_Holmgren_ skrev:
Rinnegan: Jag antar att du menar lägre än orginal höjd?
Men det du säger är rent skitsnack! Min GTI är inte så hög precis och jag kan då köra uppe i norrland utan problem! Visst det skrapar i lite lätt någon enstaka gång men det får man väll ta då.
Jag har ca 130 mil från min hemort till skolan och det tar i MAX 5-8 gånger!!!
Första milen norr om Storuman är den värsta biten på hela vägen upp och det är där som skrapningarna kommer men sen har jag inga som helst problem att köra! Du kan ju kolla på bilen så ser du vilken höjd det är på den...
Jag kan tillägga att den blir lägre till sommaren!
http://www1.garaget.org/archive/67/6606 … 132245.jpg// Jakob
Men snälla nån lilla gubben, sluta försöka få det att verka som om vägarna i sverige är ens mediokra.
T.om min Sierra skrapar och håller på när man passerar vissa kjäl-knölar eller bara gupp som har formats av snön. Mitt i stan kan jag också lägga till.
CHEEVA skrev:
Lite OT men måste säga att vägarna i USA är värdelösa ! i varjefall i newyork/ new jersey ... totalt värdelösa till och med så att de norska vägarna är bättre och de är riktigt illa
De är då helt spikraka utan ens en tillstymmelse av ett gupp i Florida kan jag säga.
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.