Är du student i bilköpartankar kan det vara en bra idé att kolla upp vad försäkringspremien kommer att landa på då bilar rent generellt kostar multum att försäkra om man är ung. Men jag kan inte tänka mig att det skiljer sig så mycket åt mellan de bilar du kollar på.
Ta ett regnummer från en bil på Blocket och skriv in på försäkringsbolagens premiesidor så kan du se ungefär vart det ligger i pris. Jag kan ju säga att för mig som är 27 år gammal blev den 323:a du länkade till hela 3000 spänn dyrare/år än min Aero för samma försäkring genom Atava trots betydligt lägre effekt. BMW är inte billiga att försäkra...
EDIT: Den 320 du länkar från byt bil var 1500 spänn billigare för mig än 323:an, men alltså fortfarande 1500 dyrare än Aeron, och hela dubbelt så dyr som 900:an med samma effekt. Jo tack.
EDIT2: Jag kollade en av 328:orna också. Den var tusenlappen billigare än 323:an. Förresten, du är medveten om att 320:an är den enda av de tre som inte är importerad? Både 323:an och 328:an är import enligt Atava.
Jag skulle med dem informationen gå på 328:an, mest effekt men ändå billigare i försäkring än 323:an och visst likvärdig förbrukning. Men jag skulle även vara beredd på att den kanske gått dubbelt så långt som de 14k mil som anges eftersom den gick i Tyskland till -06.
Senast redigerat av Andromeda (24 oktober 2010)