4320
Sök

Vindavvisare??

47 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan hittade ett par vindavisare när jag var på skroten och jag har ingen ide vad jag kan färst dom med.. hmm funderade på dubbelhäftande tejp ett tag men tror dom ramlar av rätt så snart då..?
Uppskattar alla tips och råd smile

132 Inlägg
25 oktober 2010
hade till min min 9-3 SC, och till framrutorna skulle man pilla in dom mellan listen. likaså bak men där var några konstiga fästen med.  kompisen min har limmat fast sina.. till sin 850

>< Volvo ><

Försöker iaf
1 998 Inlägg
25 oktober 2010
Så vitt jag vet så sitter de med dubbelhäftande tejp.

Min regskylt sitter fast med 3 remsor på 7x1cm 3M dubbelhäftande tejp. Inga problem. Tror skylten spricker innan den lossnar iaf roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

47 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Diesel_Boy skrev:
hade till min min 9-3 SC, och till framrutorna skulle man pilla in dom mellan listen. likaså bak men där var några konstiga fästen med.  kompisen min har limmat fast sina.. till sin 850

vad för lim? neutral

47 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Boostrider skrev:
Så vitt jag vet så sitter de med dubbelhäftande tejp.

Min regskylt sitter fast med 3 remsor på 7x1cm 3M dubbelhäftande tejp. Inga problem. Tror skylten spricker innan den lossnar iaf roll

okej men vart kan man köpa det då har varit runt och kollat men ingen säljer tjocka..

132 Inlägg
25 oktober 2010
SORRY, han använde silikon =P

>< Volvo ><

Volvonörd
1 187 Inlägg
25 oktober 2010
Om du ska ha dem på din 745a så är det dubbelhäftande tejp som gäller, våra sitter med det, 3m har bra fäste i sina tejper...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

huh?
10 427 Inlägg
25 oktober 2010
Jag hade en rulle med dubbelhäftande tejp från Volvo förut (eller har?? djupt i förrådet) med
anpassad bredd för just vindavvisare. Funkade helt ok smile

huh?
10 427 Inlägg
25 oktober 2010
2ooSX skrev:
På vintrarna funkade tejp bra, men på sommrarna när solen låg på så smälte klistret och dom ramla av.. dock hade ja vanlig dubbelhäftande från typ OK.

Haha var nästan lite åt tvärtom-hållet för mig. Försökte montera bakrutejalusi med dubbelhäftande tejp.
Både den Volvo-tejpen och en annan seriösare tejp men det lossnade så småningom. Lika för en annan
lirare som köpte någon über 3M tejp, jalusiet släppte där med tongue Men det är ganska otympliga grejer,
men vill man verkligen att något ska sitta kvar så är det väl lim som gäller. roll

47 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
MrLego skrev:
Om du ska ha dem på din 745a så är det dubbelhäftande tejp som gäller, våra sitter med det, 3m har bra fäste i sina tejper...

Okej tack ska du ha det blir nog tejp låter bättre en att lima smile

Sök