2997
Sök

Hjälp ang byte av bränslefilter.

1 302 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Jag funderar på att byta bräsnlefilter på min bil som är en Audi A4 1,6a 1995a.
Har hört att man ska tryckutjämna bräsnle systemet för att man ska kunna byta filtret.
Hur gör man då för att tryckutjämna systemet?

Mycket tacksam för svar smile

1 513 Inlägg
25 oktober 2010
bara byt

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
138 Inlägg
25 oktober 2010
Den kan bli lite svårstartad första gången så det underlättar om man fyller i lite bränsle i det nya filtret och sen slår på/av tändningen några gånger innan du startar bilen så kommer det gå skitbra ska du se! smile

Men som sagt bara byta, behövs ingen tryckutjämning eller nåt sånt...

Smålänning
7 883 Inlägg
25 oktober 2010
Vart har du härt det? Bara lossa anslutningarna försiktigt, kan va lite tryck i slagnarna smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 302 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Vart har du härt det? Bara lossa anslutningarna försiktigt, kan va lite tryck i slagnarna smile

Har både hört och läst det från folk och en haynes bok.
Haynes boken skrev att man skulle tryckutjämna systemet men de gick inte in på hur man skulle göra.

Tack till allihopa för bra svar då vet jag att det bara är att lossa slangarna från filtret och byta ut.smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 oktober 2010
Vill du inte att det sprutar bensin när du tar loss filtret så bör du rycka säkringen till bränslepumpen, starta bilen o låta den gå tills den stannar. Det kommer fortfarande vara tryck i systemet men inte alls lika högt som om du hade bytt filtret rakt av...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök