4357
Sök

Volvo 940 B230 goes 16v TURBO

Vinterbilen som spårade ur!

553 356 Visningar
Uppdaterades senast 18 augusti 2014
777 Inlägg
14 januari 2011
Trådstartare
#141
Bensinskallen skrev:
Slungdiff roll Dom pajar ju bara wink

Fast de är ju roligare än enhjulare i alla fall så länge de håller cool

Jo men fick den billigt o de e som sagt bättre än odiffad axel som sitter på nu smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

761 Inlägg
15 januari 2011
#142
slungdiffen är inte ens värt jobbet att montera, det är helt meningslöst enligt mig.

jag hade inte ens satt på slungdiff på en original lätttryckare, jo möjligtvis nu när det är halt, det är bra om man kör fast, men det är det enda dom duger till, det är ju visserligen det dom är tillverkade för också smile


777 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#143
dannnej skrev:
slungdiffen är inte ens värt jobbet att montera, det är helt meningslöst enligt mig.

jag hade inte ens satt på slungdiff på en original lätttryckare, jo möjligtvis nu när det är halt, det är bra om man kör fast, men det är det enda dom duger till, det är ju visserligen det dom är tillverkade för också smile

vad ska man ha för diff då?? Torsendiff??

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

Pim_Pim
15 januari 2011
#144
Aussie smile

2 419 Inlägg
15 januari 2011
#145
Volvox40 skrev:
dannnej skrev:
slungdiffen är inte ens värt jobbet att montera, det är helt meningslöst enligt mig.

jag hade inte ens satt på slungdiff på en original lätttryckare, jo möjligtvis nu när det är halt, det är bra om man kör fast, men det är det enda dom duger till, det är ju visserligen det dom är tillverkade för också smile

vad ska man ha för diff då?? Torsendiff??

El diff som låsser fullt när du matar den med 12v ska jag nog satsa på iaf big_smile


P o r s c h e
1 700 Inlägg
15 januari 2011
#146
strandberg31 skrev:
Volvox40 skrev:
dannnej skrev:
slungdiffen är inte ens värt jobbet att montera, det är helt meningslöst enligt mig.

jag hade inte ens satt på slungdiff på en original lätttryckare, jo möjligtvis nu när det är halt, det är bra om man kör fast, men det är det enda dom duger till, det är ju visserligen det dom är tillverkade för också smile

vad ska man ha för diff då?? Torsendiff??

El diff som låsser fullt när du matar den med 12v ska jag nog satsa på iaf big_smile

Om man ska åka rakt fram ja.

Annars är de lamell som gäller cool


2 419 Inlägg
15 januari 2011
#147
Bensinskallen skrev:
strandberg31 skrev:
Volvox40 skrev:

vad ska man ha för diff då?? Torsendiff??

El diff som låsser fullt när du matar den med 12v ska jag nog satsa på iaf big_smile

Om man ska åka rakt fram ja.

Annars är de lamell som gäller cool

"El-diff. Fungerar som en klassik lamelldiff men tål avsevärt mycket mer effekt än en Dana-diff.
Låser upp 100%-igt när man matar den med 12V."

wink


P o r s c h e
1 700 Inlägg
15 januari 2011
#148
strandberg31 skrev:
Bensinskallen skrev:
strandberg31 skrev:

El diff som låsser fullt när du matar den med 12v ska jag nog satsa på iaf big_smile

Om man ska åka rakt fram ja.

Annars är de lamell som gäller cool

"El-diff. Fungerar som en klassik lamelldiff men tål avsevärt mycket mer effekt än en Dana-diff.
Låser upp 100%-igt när man matar den med 12V."

wink

Vadå, kan den variera låsningen? Trodde det bara var på eller av på såna?


2 419 Inlägg
15 januari 2011
#149
Bensinskallen skrev:
strandberg31 skrev:
Bensinskallen skrev:

Om man ska åka rakt fram ja.

Annars är de lamell som gäller cool

"El-diff. Fungerar som en klassik lamelldiff men tål avsevärt mycket mer effekt än en Dana-diff.
Låser upp 100%-igt när man matar den med 12V."

wink

Vadå, kan den variera låsningen? Trodde det bara var på eller av på såna?

Syftade mer på att det var en lamelldiff, men tror den låser fult vid 12v sen låser den helt enkelt inte fullt tongue


777 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#150
ok jo det lutar åt en sådan. men har inte dom pengarna nu så de blir slungdiff tills vidare. bättre än inget iallafall smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#152
hedstr3m skrev:
AGA-diff tkr ja big_smile

hehe jo jag har 2 st odiffade som ska bli AGA-Diff. bra o ha smilebig_smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#153
Ja då var veven på plats igen. axlen hämtad o drevet målat. Fint blir det:)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/89563/1041483_pt78zp.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/89563/1041485_bi991l.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/89563/1041489_ac9ozn.jpg
O Grenröret e klart. ska bara blästras o lindas in.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/89563/1041493_i9cglp.jpg

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
#154
en liten undran bara. orginal turbokolvar går väl ända upp till kanten på blocket. jag har smidda malhe kolvar o h-profil, dom lämnar kvar ca 10mm när dom e i toppen. borde inte 16v ventilerna gå fria då??
kommer att kolla upp detta givetvis men tänkte kolla om  någon vet om dom går fria.
Ha de
Senast redigerat av Volvox40 (16 januari 2011)

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

761 Inlägg
16 januari 2011
#155
hmm, det låter skumt, har du verkligen provmonterat och det är 10mm från kanten, det blir itne mycket kompförhållande av det.


P o r s c h e
1 700 Inlägg
17 januari 2011
#156
Ja ventilerna lär ju gå fria utan problem då, men som dannnej säger de lär ju inte bli mycke komp kvar...


173 Inlägg
17 januari 2011
#157
lär blir knövligt o skruva fast grenröre tongue såg ut att bli rätt trångt tongue

777 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#158
dannnej skrev:
hmm, det låter skumt, har du verkligen provmonterat och det är 10mm från kanten, det blir itne mycket kompförhållande av det.

jo dom satt i när jag rev motorn. o den fungerar klockrent.
så i teorin borde ventilerna gå fria då ju??

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

777 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#159
Stenzzon skrev:
lär blir knövligt o skruva fast grenröre tongue såg ut att bli rätt trångt tongue

Trångt??? Vad e de?? haha jo e inte många cm till godo men de e så de räcker o bli över big_smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

P o r s c h e
1 700 Inlägg
17 januari 2011
#160
Du får köra med stumma motorkuddar sen så de inte trycker mot hjulhuset sen cool



Sök