3220
Sök

Montera motorvärmare i 328i -97. Vad ska man välja?

55 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Hej har just införskaffat en 328i och bor uppe i norrland , vill kunna köra den även på vintern så hade tänkt att investera i en motor+kupevärmare. Vilken Motorvärmare passar i min bil?

Finns det någon "insticksvärmare" som passar på min motor ? Dom verkar vara bäst eller?

//Robin

923 Inlägg
27 oktober 2010
Insticksvärmare är lite bättre än slangvärmare, men slangvärmare är helt OK det också. Dock kan det vara svinaktigt dyrt att montera in en insticksvärmare i blocket. kolla det först, så du inte får en överaskning när fakturan dyker upp. Surfa in På Mekonomen eller liknande så ser du vilken värmare som rekomenderas till din bil.

Självklart ska man ha värmare i både motor och kupe! :-)

Mats

lastbils chaufför
240 Inlägg
27 oktober 2010
jag har monterat slang värmare i min bil och jag tycker det är mer effekt av den än vad det är av en in sticks värmare. slag värmaren är dyrare i in köp än in sticks värmare men det är bättre enligt mig

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

55 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Var köpte du din slangvärmare ? och finns det ett gren uttag till kupevärmare också då ?

923 Inlägg
27 oktober 2010
Skriv Calix eller Defa i din Googelruta så kommer du till hemsidor som beskriver hur det fungerar.

Man bygger ihop så det passar en själv, som att bygga Lego :-)

Mats

lastbils chaufför
240 Inlägg
30 oktober 2010
haeggroth skrev:
Var köpte du din slangvärmare ? och finns det ett gren uttag till kupevärmare också då ?

jag hitta det på skroten men jag vet att det finns att köpa nytt men jag vet inte vart. ja det finns gren uttag med det sätter man mellan sladdarna som kommer från kupen och från motorvärmaren

goggla eller fråga på mekonomen eller liknande bilfirma

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

61 Inlägg
30 oktober 2010
kan inget om vad ni skriver just nu men har en motorvärmare från min 328 -96, som jag har tagit bort för bygger bara leksak ingen vinterpendlar bil, du kanske vill köpa den lr så är det någe helt annat du vill ha tongue fattar som sagt inte vad ni pratar om smile

55 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Är det en insticksvärmare? Och vad vill du ha för den?

61 Inlägg
1 november 2010
som sagt har ingen anning om sånt där vad mer exakt är en insticksvärmare? tongue ja vad ger du? wink

21 761 Inlägg
1 november 2010
Insticksvärmare är samma som "blockvärmare", dvs den typen där värmeelementet sticks in i blocket på något sätt. Enligt produktsökningen hos Calix.se så ska det vara samma artikelnummer på alla 328 fram till 1997 (E36), nyare (E46) har ett annat artikelnummer.

Om trådskaparen bor någorlunda nära "stan" så är det inte speciellt långt till närmaste mekonomen iaf. smile

55 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Satt och kollade på bildelsbasen och dom tog mellan ca 350-600 kr för en begagnad sats.Och då får man ju nån typ av garanti också, på mekonomens hemsida hittar jag bara kontaktvärmare till min bil som inte verkar vara lika bra?

Sök