3853
Sök

Inge speciellt ljud. även utan nå rör alls?

jobbar påre
751 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Tjena..

polarn tänkte slänga på i princip raka rör på sin audi A4 2.0 TDI -08 (170hk).

vi tog bort bakre ljuddämparna..startade bilen..njaa inge speciellt ljud..kan inte ens säga att jag märkte någon skillnad alls även fast de inte finns en enda ljuddämpare kvar under bilen..

nåja vi testade ta bort röret från skarven precis nedanför flexröret.. INgen skillnad då heller..

har sett nå filmer på youtube där folk har satt nå sportavgassystem och fått liten skillnad iaf..
någon som vet om de sitter nå slags ljuddämpare eller nånting upp till motorn?..

är oxå lite fundersam eftersom att vi har en transporter 2.5TDI på jobbet.och då råkade vi köra i någon grop så att den som slet ur ljuddämparn från downpipen.. och den levde om utav h-vete:)..

926 Inlägg
27 oktober 2010
Jag har åkt med rakt rör på men TDI Caddy i över 10´000 mil utan problem. Ingen har klagat på högt ljud, jag själv tycker inte heller att det låter mycket. Ljudökningen kanske är mätbar, men det är inte mycket mer än så.
Pga att ljuddämparen gick av lagade jag tillfälligt med ett rakt rör. Insåg då att ljuddämparen inte gjorde stor nytta.

Mats

jobbar påre
751 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
okejokej..men tkr de är så pass konstigt att våran transporter då levde djääävulen..fast ändå skönt när de var raka rör i princip

KHRacing
19 november 2010
Katten sitter ju kvar & den dämpar rätt så mkt mera än bara en enkel dämpare hade gjort.
Senast redigerat av KHRacing (19 november 2010)

The one and only
1 091 Inlägg
26 november 2010
Turbon dämpar oxå en del, så kör på raka rör med enbart kat om du vill ha med ljud...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

jobbar påre
751 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
men vi har ryckt bort..tog bort röret ända in under bilen..ingen ljudskillnad alls..finns ingenting förutom ett flexrör kvar...de ja tkr är så konstigt..

5 710 Inlägg
30 november 2010
På en sådan ny bil har du ju framflyttad kat (sitter i downpipen) och kanske ett partikelfilter t.o.m och dessa dämpar ljudet duktigt.....

MVH Jonas
..............

1 298 Inlägg
30 november 2010
Partikelfilter, katalysator och inte minst turbon dämpar ljudet ordentligt. Men liiiite borde den ju låta!
Vad var det för transporter? En gammel utan turbo eller? Den lär inte haft partikelfilter iallafall. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

jobbar påre
751 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
njae transportern är nog en -05 med 2.5 TDI motorn på 180hk?? största alltså..
den levar om som satan.medans en 2.0TDI audi inte lever om alls i princip..

Sök