3064
Sök

Volvo 740 LIMOUSINE PROJEKT!

36 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Ja då har man varit och köpt sig en limousine som jag hade tänkt att göra i ordning.

Det är en Volvo 740 GL -90
115 hk
Automatlåda
Regad för 8 personer.

Saker jag har tänkt att göra med den!

Fixa helskins inredning från 940/960
Vända på mittensätet ( det sitter framåt original)
bättra på ljudet (det sitter en 10 GAS bas och ett GAS slutsteg i redan nu)
Göra i ordning den utvändigt så som rost och dylikt
Tona rutorna
till våren hade jag tänkt att fixa 960 front och bak.

Men först och främst hade jag tänkt att den skulle gå i genom besiktningen.

Vad tror ni? ge mig gärna tips!

OPS bilder kommer

536 Inlägg
27 oktober 2010
Verkar bli nice jätten wink men byt ut gas helvetet mot MDS! big_smile

36 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
wink stor kille behöver stor bil!

871 Inlägg
27 oktober 2010
bilder ?!

536 Inlägg
27 oktober 2010
haha självklart måste han ha det wink

747 Inlägg
27 oktober 2010
funder på om det är min gamla smile

Älgahäng Räjsing Club

36 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Bilder Kommer imorgon!

Mackan
111 Inlägg
28 oktober 2010
Säg till om du vill ha hjälp med projektet. ställer gärna upp big_smile

536 Inlägg
28 oktober 2010
Gött Hernström!! I'm waiting wink

536 Inlägg
28 oktober 2010
matteponken är du go? -.-

36 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Marcus det får du gärna göra din gamle karosserie!

777 Inlägg
28 oktober 2010
MDS = Billigt, kast, skit!!
Mutant e lite dyrare men bra mycket bättre ljud. sen har vi ju kicker med om man ska vara värst. kör hårt med mycket bilder. alla gillar mycket bilder coolcoolcoolcoolcool

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

36 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Bilen va på besiktning i går, fick lite små fel så som positionsljus, turbo blinkers, skyltbelysningen men sen fick jag även dåliga avgas värden på tomgången, ända jag upptäckte var att det va glapp mellan katen och röret kan det vara något annat man ska tänka på innan om besiktning?

3 968 Inlägg
29 oktober 2010
Bilder borde finnas här nu tongue vore kul att se

36 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
hmmm.... kan inte lägga upp bilder för tillfället garaget har tekniskt fel

536 Inlägg
29 oktober 2010
Volvox40 skrev:
Mutant e lite dyrare men bra mycket bättre ljud. sen har vi ju kicker med om man ska vara värst. kör hårt med mycket bilder. alla gillar mycket bilder coolcoolcoolcoolcool

Haha! Kicker?! Bäst?! Jo men precis, och MDS skit?? HAHAHAHA skratt retande, känner folk som spelar högre än vad kickers nördar gör, men aah du är ju en volvo nörd, och kicker hör ju nästan till er, men vi andra som kör med MDS tex som PAIN här på garaget fixar nog det bättre. Visst kicker är bra, MEN det beror helt och hållet på bil, hur man bygger, och hur bra man är på att bygga. Så ta reda på info innan du snackar skit om mds igen.

900 Inlägg
29 oktober 2010
kalleJa skrev:
Volvox40 skrev:

Haha! Kicker?! Bäst?! Jo men precis, och MDS skit?? HAHAHAHA skratt retande, känner folk som spelar högre än vad kickers nördar gör, men aah du är ju en volvo nörd, och kicker hör ju nästan till er, men vi andra som kör med MDS tex som PAIN här på garaget fixar nog det bättre. Visst kicker är bra, MEN det beror helt och hållet på bil, hur man bygger, och hur bra man är på att bygga. Så ta reda på info innan du snackar skit om mds igen.

he he precis ja va me i en ljud tävling i sommras för skoj skull. me en tiotummare. lite bra grejer ihopsnickrat.  o vann me en tio tummare mot tre bilar me en som hade tre tolver, en me två tolver o en me fyra tior!

om du lägger in bilder i din sida under fliken projekt så kan man kopiera över bcc koden hit så vips blir de en bild..
Senast redigerat av sydstatare (29 oktober 2010)

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

42 Inlägg
29 oktober 2010
LR
Så köper man DLS och lever lyckligt i alla sina dagar.

Tror limousinen kommer bli schysst f.ö.

536 Inlägg
30 oktober 2010
sydstatare skrev:
kalleJa skrev:
Volvox40 skrev:

he he precis ja va me i en ljud tävling i sommras för skoj skull. me en tiotummare. lite bra grejer ihopsnickrat.  o vann me en tio tummare mot tre bilar me en som hade tre tolver, en me två tolver o en me fyra tior!

om du lägger in bilder i din sida under fliken projekt så kan man kopiera över bcc koden hit så vips blir de en bild..

Ajaa, får la se när jag är klar med min bil smile nu ska vi inte ta upp hela Hernströms tråd på tjaffs ^^

Sök