ja hade lagd de på en audi s4 rs4/5 inte på riskokare:P
Risputtrarna är väl lättare? Det kvittar egentligen, är det is på vägen så kvittar det om man har 300-400 hästar. Bara en bråkdel av effekten går att använda då, möjligtvis går det att utnyttja mer om man kör med spikdäck. Dock så vet jag ingen på rak arm som kör med spikdäck på allmän väg
det vet jag. jag har dock inga men vet andra som gör det, har man fått över 70cm snö så behövs det när snöröjarna är på semester.
Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
ja hade lagd de på en audi s4 rs4/5 inte på riskokare:P
Risputtrarna är väl lättare? Det kvittar egentligen, är det is på vägen så kvittar det om man har 300-400 hästar. Bara en bråkdel av effekten går att använda då, möjligtvis går det att utnyttja mer om man kör med spikdäck. Dock så vet jag ingen på rak arm som kör med spikdäck på allmän väg
det vet jag. jag har dock inga men vet andra som gör det, har man fått över 70cm snö så behövs det när snöröjarna är på semester.
Än så länge så har jag inte stött på någon väg som jag inte kan ta mig fram på, det kan bero på att nordvästra Skåne inte får så mycket snö. Men de du vet som kör med spikdäck i snödjup på 70 cm, vad kör de med för bilar?
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Vissa har det bra Går man fråga hur mycket bensin denna bil drar per mil?
vissa har det bra ja! det kan man få fråga, men något svar kan jag tyvärr inte ge, då min trippmätare inte fungerar än. men skulle kunna gissa på 0,8 längkörning, och lite lek 1,5 kanske..
vissa har det bra ja! det kan man få fråga, men något svar kan jag tyvärr inte ge, då min trippmätare inte fungerar än. men skulle kunna gissa på 0,8 längkörning, och lite lek 1,5 kanske..
Ok, då är det inte heller värt att fråga om hur långt du kommer på en tank
precis! men kan säga att jag hade 31 mil från där jag köpte den, var lite bensin i tanken, tankade 25 liter och kom både hem och kunde ströga en del. så allt för mycket dricker hon inte!
precis! men kan säga att jag hade 31 mil från där jag köpte den, var lite bensin i tanken, tankade 25 liter och kom både hem och kunde ströga en del. så allt för mycket dricker hon inte!
Tja, det är ju skapligt
Vinterrustad Bora VR5 Highline. Självklart glödlampsfritt: 35W H4 BiXenon + 75W Xenon-kittade NBB Alpha 225:or. Fram över blir det även LED H3 i dimljusen.
Senast redigerat av ambarbofolkis (2 december 2010)
Volvo 240 D6.. Får man bara på turbon så kanske man kan lägga upp den på ställ
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Finns många gubbar som köpte en ny Volvo 142. Först har de nog använt som till och från jobbet bil. Idag använder dem bilarna då och då, året om. Skött dem skapligt bara och fixat stenskott och sådant. Många är rostfria än idag kanske några mindre kostsamma lagningar någon gång. Skulle absolut inte vara rädd att använda en ny modern bil med bra uppbyggnad, rostskydd osv året om och den skulle nog vara i bra skick efter 40 år. Billigare att fixa rost någon gång under de åren än att köpa en trist, krockfarlig vinterbil och åka runt och sura i...
Tänker fixa till min 30-åring med lita nya slangar o s v och ha den som enda bruksbil i flera år till... Kul i snö med fin, bil med friska fjädrar mm. Älskar 240in, sköter om den rätt bra men låtsas faan inte att det är en Koenigsegg värd 3 mille för det.
Senast redigerat av EmilHammarlund (4 december 2010)