2658
Sök

Volvo v70 - 97 slutade starta

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Snälla hjälp mig...
Jag befinner mig i Holland på resa hem till Sverige då min volvo v70 glt - 97 slutade starta.
Släppte nyckel precis som den skulle starta och skulle prova igen utan att det ens klickade.
Provat att åka på startmotorn utan resultat då bilen är helt liv lös.
Lampor fungerar och övrig el.
Säkringarna helöa samt kopplat som test 30 - 87 på relät utan resultat...
Snälla hjälp mig då jag måste komma till Sverige med bilen...
Väntar otåligt vid datorn tills någon hjälpt mig... Tack på förhand...

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
28 oktober 2010
Tänder den till? annars kan de vara nyckeln eller startspärren som inte är 100

tjooolihoo

236 Inlägg
28 oktober 2010
du har en ventil på spridare bryggan den som är silver framför motorn på höger sida finns den "ventilen" öppna korken och tryck in pinnen i mitten och kolla om du har bränsle tryck?? sen nästa fel kan vara vevaxel givare som sitter ovanför växellådan mot motorn om du har bränsle tryck så testa om du kan hitta en sådan nånstans den sitter fast med två 10mm skruv...

de kostar att ligga på topp...

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
den går ju när man puttar eller bogserar igång den...

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
28 oktober 2010
Ja men rulla igång skithögen din då o kör hem?

tjooolihoo

8 251 Inlägg
28 oktober 2010
Klent batteri?

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
jo, men det är inte alltid det går att rulla igång den. Det är en bit att åka och som bekant så består Holland aett platt landskap. Kan det vara den tunna kabeln på startmotorn som e keff eller så? Har provat med 3 olika nycklar...

236 Inlägg
28 oktober 2010
säger start motorn nått? klickar det eller inte?

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
nope, inget ljud som jag hör...

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
28 oktober 2010
SoCool666 skrev:
jo, men det är inte alltid det går att rulla igång den. Det är en bit att åka och som bekant så består Holland aett platt landskap. Kan det vara den tunna kabeln på startmotorn som e keff eller så? Har provat med 3 olika nycklar...

Kan vara den kablen, kolla så stiftet inte ärgat vid startmotorn.

Smoke Tires Not Drugs.

236 Inlägg
28 oktober 2010
det är inget fel på nycklar.. testa lägga en start kabel mellan motor fästen och minus på batteri och en + från batteri till starten och testa då...

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
kanot, skall ta mig en titt när det ljusnar, fler förslag mottages gärna...

236 Inlägg
28 oktober 2010
det finns en svart plast över start motorn ta bort det och sen eventuellt om det är fel på den signal kabeln då kan du starta den med mejsel från motor rummet men är solenoiden trasig då får du byta start motor om det inte hjälper att knacka på den med nån järn rör eller liknande lyckatill!

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
problemet är ju bara att jag är ju ingen mekaniker utan bara hobby mek.. Smile... Startmotorn sitter ju lite trångt då, Jag skall försöka, skruvmejsel på den tunna och den kraftiga eller???

236 Inlägg
28 oktober 2010
det kan du göra.

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
tack så mycket, underbar sida det här... Kan tillägga att volvo i holland kostar en halv bil bara att rulla in den genom porten till deras verkstad...
Mer förslag och jag återkommer mad svar på felet om jag får i gång traktorn igen...

236 Inlägg
28 oktober 2010
misstänker att det är starten som har lagt av för har bytt många genom åren till dom bilarna.. svårt via internet när man inte kan själv felsöka bilen men hoppas det löser sig ..

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
starten??? du menar startmotorn eller startkransen under tönningslåset eller???

236 Inlägg
28 oktober 2010
start motorn

12 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
ok

Sök