4377
Sök

Mitsubishi Evo9

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
7 mars 2011
#61
Jobbigt me allt strul men de blir nog bättre nr de e klart då smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

480 Inlägg
7 mars 2011
#62
Rompa 945 Turbo skrev:
Nu kommer den sista uppdateringen:

bilen har mappats aj JRM, den slutade på 482hk endast. JRM säger att intercoolern kyler för dåligt. Samtidigt går den in i surge väldigt tidigt, lite strul med justeringen av mivec-kamstyrningen har det varit, jag tror att de ligger ett samband där. För på 1.8kg i ladd ska den pumpa fr 550hk iaf säger de som kan det här.

Men vi får se hur detta slutar iaf....

550hk på 1.8 i ladd ska inte vara några problem alls, jag har en likadan turbo, laddar 1.8 och fick ut 645hk med sprucket grenrör och vacumsläcka tongue

iofs kör jag strokad 2.3l och ett annat insug
Senast redigerat av eksten (7 mars 2011)


Elektriker
54 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
#63
eksten skrev:
Rompa 945 Turbo skrev:
Nu kommer den sista uppdateringen:

bilen har mappats aj JRM, den slutade på 482hk endast. JRM säger att intercoolern kyler för dåligt. Samtidigt går den in i surge väldigt tidigt, lite strul med justeringen av mivec-kamstyrningen har det varit, jag tror att de ligger ett samband där. För på 1.8kg i ladd ska den pumpa fr 550hk iaf säger de som kan det här.

Men vi får se hur detta slutar iaf....

550hk på 1.8 i ladd ska inte vara några problem alls, jag har en likadan turbo, laddar 1.8 och fick ut 645hk med sprucket grenrör och vacumsläcka tongue

iofs kör jag strokad 2.3l och ett annat insug

Det måste vara jrm som inte fått till kamstyrningen misstänker jag då..  hmm...


480 Inlägg
8 mars 2011
#64
Rompa 945 Turbo skrev:
eksten skrev:
Rompa 945 Turbo skrev:
Nu kommer den sista uppdateringen:

bilen har mappats aj JRM, den slutade på 482hk endast. JRM säger att intercoolern kyler för dåligt. Samtidigt går den in i surge väldigt tidigt, lite strul med justeringen av mivec-kamstyrningen har det varit, jag tror att de ligger ett samband där. För på 1.8kg i ladd ska den pumpa fr 550hk iaf säger de som kan det här.

Men vi får se hur detta slutar iaf....

550hk på 1.8 i ladd ska inte vara några problem alls, jag har en likadan turbo, laddar 1.8 och fick ut 645hk med sprucket grenrör och vacumsläcka tongue

iofs kör jag strokad 2.3l och ett annat insug

Det måste vara jrm som inte fått till kamstyrningen misstänker jag då..  hmm...

man kan hoppas att det är så enkelt smile



Sök