Hittade en Volvo 745:a i Borås i somras som hade ett väldigt ovanligt emblem på sig. Bilen ifråga var en Vit Volvo 745a GLT, 1990 och uppåt. Tror ej att det var någon 16valve, och den var väldigt snålt utrustad. -Ingen överväxel -Inga elhissar -Inga dimljus -Inga extra mätare Alltså en helt vanlig "sketen" 745:a. MEN med ett väldigt ovanligt emblem på skuffluckan, nämligen detta: Skulle hemskt gärna vilja veta något mer om detta. Har sökt som en galning på nätet men hittar inget alls. Så gärna om någon har information eller fler bilder på detta.
OBS: Förväxla inte detta emblemet med det av nyare modell!! T.ex.
Det är ju rätt teckensnitt och såg ut att suttit där sedan bilen var ny. Men det kan klart blivigt ditsatt efteråt. Men ifrån någon Volvo modell måste det ju komma ifrån början.
Har inte sett detta innan, men rent spontant känns det ju som det borde komma ifrån en tidig 960 executive eller en 760 executive.
Tanken har naturligtvis slagit mig med. Men det är ju väldigt spännande att "ingen" varken sett eller hört talas om detta innan. Har kollat så många bilder jag kan hitta men ingen emblem likt detta.
Import? Tänkte ifall det var en modell, precis som polar till exempel. Utomlands fick ju en del modeller lite fantasifulla tillägg.
Sant, men denna kommer jag speciellt ihåg att den inte var importerad, kollade registrerings nummret, men har ju naturligtvis tappat bort det nu. Men svensksåld.
Import? Tänkte ifall det var en modell, precis som polar till exempel. Utomlands fick ju en del modeller lite fantasifulla tillägg.
Sant, men denna kommer jag speciellt ihåg att den inte var importerad, kollade registrerings nummret, men har ju naturligtvis tappat bort det nu. Men svensksåld.
Kan ha varit en bil som skulle sålts utomlands men stannade i sverige. Finsn ju en heldel såna fall genom åren. Och polar va ju nåt utrustningspaket, typ GL fast utomland. Fanns på alla rwd-modeller va jag vet. Super är väl ytetrligare ett sånt där namn dem bara drog till med.
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra