UPDATE 03/11
Var och hämtade motorn, växellåda och lite annat i måndags:D
B230fk
M47 aluminium
kraftigare kardan och mellanaxel
240 kylare
Eftersom att motorn ska rakställas så hamnar ju växellådan snett:/ så de första jag gjorde var att bygga om kopplingskåpan
Gjorde först en centreringsplatta som jag gjorde ett 15mm hål i i måtten för axen i växellådan, vickigt att hålet är exakt som axels så de inte glappar.
sen satte jag dit växellådan och gjorde hål i plattan så jag kunde bulta fast de
spände upp kåpan i fräsen och mätte upp den
sen var de bara att börja kapa
färdig kapat
fick lämna lite material på 3 punkter så den skulle hålla i hop i fräsen, kapade sen bort dom med rondell
2 delar
mätte upp var dom skulle sitta
vred den i rätt läge och skruvade fast den lilla delen i växellådan och den andra i plattan
punktade runt om
slipade bort vissa knölar i kåpan så de skulle bli lättare och svetsa, kapade också bort fästet till kopplingsvajern, ska göra ett nytt sen
svetsade i hop den sen, ska slipa den i morgon
satte upp motorn i stativet
tvättade av den och tog bort lite delar
nå mer har jag inte hunnit men, men ska nog börja att passa in motorn i morgon:)