4049
Sök

ABS Fel

2 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
Har en chevrolet s10 4x4 -99 som abs:en har börjat strula på. Ingen abs lampa är tänd, abs:en kan börja arbeta i låga farter UTAN att man lägger foten på bromsen. Givarna fram är ohm kontrollerade och är okej. Abs:en går givetvis också in i låga hastigheter när man bromsar, tyvärr....
Någon som kan ha några tips på hur man kan gå till väga med detta problem?

Mvh
Fredrik

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
3 november 2010
du kanske har samma problem som jag, fartgivaren i navet ?

Inspiration comes standard

Smålänning
7 887 Inlägg
3 november 2010
Är nästan 100 på att det är någon av kransarna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
Tack för förslagen smile ska köra en felsökning med instrument i morgon så får se vilket det pekar på. det känns som det är det enda altenativet att köra en felsökning ¨på de är ju väldigt svårt att kolla kransarna på dessa.. har även snurrat hjulet och verkar som att volt indikeringen stämmer ok från givarna, men man vet ju som sagt alldrig helt hundra. Hoppas på att Felsökningen med instrumentet kommer att svara på om de kan vara krans, givare, ventilpaket, eller styrenheten.

Edvinoo! Hur uppför den sig med trasig fartgivare? Börjar absenheten arbeta på under fart?
Senast redigerat av Speedy_swe (3 november 2010)

21 Inlägg
4 november 2010
Känns som om jag behöver låna denna tråden me lite..
Verkar som om det blivit väldigt vanligt med abs problem här i veckan.
I tisdags var jag ute o körde i ett av årets kraftigaste ösregn och min abs lampa började lysa efter 20 mils körning.

Är detta vanligt nu att det kan komma vatten på givarna eller något sånt?
Hur vanligt är det att de löser sig genom att bara lyfta batteripoolen?

Sök