2846
Sök

Bensinmätare och varvräknare funkar ej på min Audi 100 avant,,va beror de på??NÅGON??

10 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Hloy,,,jaaaa jag är ny här så antagligen skriver jag i fel forum,,men i give a damn about it:cool: Alltså om de finns nån snäll själ här som sku kunna hjälpa mig med mitt problem,bil snart galen.mITT PROBLEM ÄR BENSINMÄTAREN OCH VARVRÄKNAREN Tyvärr så ligger varvräknaren på 0 och de stör jag mig på eftersom jag tycker om varv i maskin..hehe sedan ligger också soppamätaren på noll.Allt annat funkar som belysningen i panelen samt alla spakar och reglage,även hastighetsmätaren funkar:rolleyes: men inte dom andra 2 mätarna,,varför?? säkringar har jag kollat,samt pikkat och knackat på panelen men icke,,nån som haft samma problem?MVh

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 november 2010
dog båda samtidigt eller var för sig?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

10 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
De vet jag inte,har just köpt bilen så tänkte ej på att fråga det,men jag tror att så var fallet.Båda dog på samma g,kan de va någon kabel månne,såg att han som haft den har inte varit så duktig på att koppla stereo nämligen,kanske han rent av har tagit och kopplat stereon via pluspolen på mätarna?

Sök