2712
Sök

Körde för fort vid kamera.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
7 november 2010
Blixtrade det så blir det förmodligen böter ja. (dok inte alla bilder som blir användbara men 3/4 blir knivskarpa och det är ingen som helst problem och se vem som körde)

den lilla överträdelsen leder bara till böter. Du bör inte vara orolig för körkortet.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

807 Inlägg
7 november 2010
Arenwik skrev:
Därför man ska ha snap-on/snap-of skylt! bara att ta bort den när man ska köra längre sträckor där man vet det är fartkameror, sen får det blixtra hur mycket det vill wink

bra tänkt! vad gör du om du blir stoppad i en kontroll?

I'd rather die like a man, than live like a coward

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 237 Inlägg
7 november 2010
Arenwik skrev:
Därför man ska ha snap-on/snap-of skylt! bara att ta bort den när man ska köra längre sträckor där man vet det är fartkameror, sen får det blixtra hur mycket det vill wink

Varför ska man ta bort skylten?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

904 Inlägg
7 november 2010
pnorberg skrev:
Blyfot_Racing skrev:
pnorberg skrev:

Jag hoppas du trollar, (vilket jag förövrigt är hundra på då din historia låter som en mytoman historia) 160-170 på 70/90 väg? Om du inte gör det, snälla lämna in ditt körkort innan du dödar någon, för du är inte cool.

varför tror du att, jag tror att jag är cool för. om du visste vilken sträcka det gällde skulle du ocks köra för fort runt 1 halv två på natten..

vill bara säga det att han behöver inte oroa sig

Folk som skriver på nätet om hur snabbt dem kör och hur många kameror som blixtrar, ger en tönt stämpel på sig över att det skulle vara så jätte coolt!
Vad spelar det för roll vilken tid på dygnet det är? 70-väg = det bor folk där.

kan förövrigt säga att jag kör vääldigt mycket på ödsliga skogsvägar med några hus där det är 70-90, från kl 00 till 23.59 och inte fan kör jag som en idiot för det. Ger det mig då rätten och köra som ett pucko?
Skärp dig och lev upp till din ålder, har svårt och tro att du är 29 år.

Jag kom på en grej, kan du inte bara ta och visa vilken sträcka det är? maps.google.se

det är sträckan för bi arla i götene det har varit 90 förut men dom sänkte för nåt årsen till 70 där LIgger inge bostads hus.

AUTOTECH S60 power

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 237 Inlägg
7 november 2010
Arenwik skrev:
Vettemannen skrev:
Arenwik skrev:

/Benny

Om du inte fattade det så kan jag inte hjälpa dig wink

Om du håller dig inom lagens råmärken så behöver du inte ta bort skylten. Står det 90-skyltar vid vägen så är det 90 där och inte 120, 130, 140 eller 150....utan 90 och håller man hastigheten så behöver man inte ta bort skylten.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

904 Inlägg
7 november 2010
Arenwik skrev:
Vettemannen skrev:
Arenwik skrev:

/Benny

Om du inte fattade det så kan jag inte hjälpa dig wink

hade kardborrband på min 850 mycket enklare =P

AUTOTECH S60 power

535 Inlägg
7 november 2010
Arenwik skrev:
drazen_gti skrev:
Arenwik skrev:

bra tänkt! vad gör du om du blir stoppad i en kontroll?

2 varningar, tredje gången blir det böter. Lätt värt det beroende på hur mycket man köra vägar med kameror....

Blir lite nyfiken på hur dialogen mellan dig och polisen går till då när du blir stoppad och och har reg skylten inne i bilen?

904 Inlägg
7 november 2010
Rullar_än skrev:
om en bil fotats 40ggr på ett år på en speciell vägsträcka för hastighets överträdelser på 60-100km/h då kan ja lova att polisen skulle gå till botten med fallet. å är de din mors bil så skulle dom garanterat jämfört bilden med dig. både genom körkorts registret å även tagit in dej för att kollat likheten.
Så din berättelse om att du skulle blivit fotad 40ggr för dom överträdelserna utan de hänt nått låter knappast sant

då är frågan varför dom inte gjort det

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
7 november 2010
pnorberg skrev:
Blyfot_Racing skrev:
pnorberg skrev:

Jag hoppas du trollar, (vilket jag förövrigt är hundra på då din historia låter som en mytoman historia) 160-170 på 70/90 väg? Om du inte gör det, snälla lämna in ditt körkort innan du dödar någon, för du är inte cool.

varför tror du att, jag tror att jag är cool för. om du visste vilken sträcka det gällde skulle du ocks köra för fort runt 1 halv två på natten..

vill bara säga det att han behöver inte oroa sig

Folk som skriver på nätet om hur snabbt dem kör och hur många kameror som blixtrar, ger en tönt stämpel på sig över att det skulle vara så jätte coolt!
Vad spelar det för roll vilken tid på dygnet det är? 70-väg = det bor folk där.

kan förövrigt säga att jag kör vääldigt mycket på ödsliga skogsvägar med några hus där det är 70-90, från kl 00 till 23.59 och inte fan kör jag som en idiot för det. Ger det mig då rätten och köra som ett pucko?
Skärp dig och lev upp till din ålder, har svårt och tro att du är 29 år.

Jag kom på en grej, kan du inte bara ta och visa vilken sträcka det är? maps.google.se

enligt papprena är jag 29 men i huvudet är jag nog inte mer än 25

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
7 november 2010
Blyfot_Racing skrev:
Rullar_än skrev:
om en bil fotats 40ggr på ett år på en speciell vägsträcka för hastighets överträdelser på 60-100km/h då kan ja lova att polisen skulle gå till botten med fallet. å är de din mors bil så skulle dom garanterat jämfört bilden med dig. både genom körkorts registret å även tagit in dej för att kollat likheten.
Så din berättelse om att du skulle blivit fotad 40ggr för dom överträdelserna utan de hänt nått låter knappast sant

då är frågan varför dom inte gjort det

säger man bara till polisen att man inte vill skruva  fast skylten å man brukar tappa den titt som tätt

AUTOTECH S60 power

807 Inlägg
7 november 2010
blyfot o arenwik. är det teorier eller har ni sagt så till polisen och kommit undan?

904 Inlägg
7 november 2010
drazen_gti skrev:
blyfot o arenwik. är det teorier eller har ni sagt så till polisen och kommit undan?

i min stad så har vi bra vettiga poliser, är man shyssta mot dom så är dom shysta tillbaka. men kommer man till skara eller skövde så är det helt annorlund. en gång är ingen gång men två gånger är fyra för mycket om du förstår hur jag menar gäller bara å inte träffa på sama snut två gånger =P

AUTOTECH S60 power

807 Inlägg
7 november 2010
Arenwik skrev:
drazen_gti skrev:

Blivit stannad för skylt 2 gånger, sagt så båda gångerna. Den första gav mig någon slags varning, ett a4 papper. Som hittade sin väg till papperskorgen roll Den andra gången lät han mig köra vidare.

hahaha klockrent:) ska nog testas...

904 Inlägg
7 november 2010
Blyfot_Racing skrev:
drazen_gti skrev:

i min stad så har vi bra vettiga poliser, är man shyssta mot dom så är dom shysta tillbaka. men kommer man till skara eller skövde så är det helt annorlund. en gång är ingen gång men två gånger är fyra för mycket om du förstår hur jag menar gäller bara å inte träffa på sama snut två gånger =P

kör man fort inne i stan å busar INTE bra men gör man det avsides så har dom större förståelse för att man leker av sig

AUTOTECH S60 power

8 883 Inlägg
7 november 2010
2 sidor OT och "chatt" återigen i ett ämne om fartkameror.

Trådskaparen får helt enkelt vänta och se.

Låser härmed tråden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök