2589
Sök

Låshylsa sönder

11 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
hejsan. idag när jag skulle sätta på mina vinterdäck så, skulle jag lossa på låsmuttern, så gick hylsan sönder. Någon som har ngt bra tips? vet ej var man kan få tag på en lika dan. den är formad som en stjärna typ.

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
6 november 2010
säg inte att du har blivit medlem bara för att ställa 1(!) fråga? hmm
vad är det för bil?
fälg?
Senast redigerat av andino (6 november 2010)

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

65 Inlägg
6 november 2010
far på däck firma byt däck snör låsmuttern åt hellvete å köp vanliga bultar/muttrar

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 november 2010
andino skrev:
vad är det för bil?
fälg?

Registrerad: 2010-03-16

roll

Professionell Klabbröv
84 Inlägg
7 november 2010
Ta en större bult och svetsa fast i skruven. Fyll först i spåret i låsskruven och ös på med svets runt om. Sen lossar den. Släng sedan låsskruvarna år helvete:P någonting sägen mig att de är en volvo typ s60-v70?

Män utan hjärna, kör bilar med stjärna

11 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
det är faktiskt inte en volvo, det är en saab 9-5, årsmodell 99

73 Inlägg
10 november 2010
jag råkade ut för det för några månader sedan när jag köpt ny bil och skulle av med fälgarna, så fanns det såklart ingen hylsa!

Jag tog en valnlig krafthylsa och slog på och drog loss med spärrskaft!

5 198 Inlägg
10 november 2010
andino skrev:
vad är det för bil?
fälg?

Varför skulle man inte kunna göra det ?

Smålänning
7 883 Inlägg
10 november 2010
freddiebruer skrev:
det är faktiskt inte en volvo, det är en saab 9-5, årsmodell 99

Samma skitskruvar (ursäkta uttrycket)

Finsn bara två alternativ: Försök svetsa dit en annan mutter, dock brukar inte svetsen ta så bra.
Eller så fr du borra, hamra och leva jäveln till du får väck den. Ett tips sen: Köp nya RIKTIGA skruvar och skippa låsbultarna, det är inte värt besväret...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

65 Inlägg
10 november 2010
finns ju faktist hylsor enkomt för sånt här.. vet inte vad dom heter men är det alu fälg så är dom nog för tjocka å få in i hålet.. plåtfälg går bra.. lokal verkstad borde ha sånna.. vi har då det på verkstan iallafall.

37 Inlägg
10 november 2010
twin_cam skrev:
Finsn bara två alternativ: Försök svetsa dit en annan mutter, dock brukar inte svetsen ta så bra.
Eller så fr du borra, hamra och leva jäveln till du får väck den. Ett tips sen: Köp nya RIKTIGA skruvar och skippa låsbultarna, det är inte värt besväret...

Du fick precis ytterligare ett alternativ från lind_skoog , som funkar utmärkt, hade själv förra veckan lyckats slarva bort låsmuttern efter belägg byte..

Tog en hylsa som knappt kunde komma på, banka ett par gånger, drog loss som vanligt..

Ett tips är att dra åt övriga muttrar/bultar lite extra, så spänningen minskar lite på den du ska ha väck smile

Sök